Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Aldesa: Działania Ventusa to próba wywierania nacisku podczas prowadzonych negocjacji biznesowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
30-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ww / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Aldesa: Działania Ventusa to próba wywierania nacisku podczas prowadzonych negocjacji biznesowych
fot. Włodzimierz Włoch
- Aldesa Nowa Energia pragnie zapewnić, że znajduje się w stabilnej sytuacji finansowej, a obecna działalność firmy, jak i realizowane projekty są w pełni zabezpieczone – pisze w oświadczeniu skierowanym do redakcji portalu „RynekInfrastruktury.pl” Aldesa Nowa Energia.

Aldesa Nowa Energia w nadesłanym do naszej redakcji oświadczeniu przekonuje, że prowadzi działalność w sposób płynny, dopełniając zobowiązań wobec klientów i podwykonawców.

Portal "RynekInfrastruktury.pl" poinformował, że część podwykonawców spółki Aldesa Nowa Energia złożyła wniosek o ogłoszenie jej upadłości i zabezpieczenie majątku. 15 lipca 2013 r. Aldesa została pomyślnie wpisana do Krajowego Rejestru Długów Biuro Informacji Gospodarczej. 

Jednym z wnioskodawców jest Ventus Engineering z Gdańska, która to spółka wykonywała na zlecenie Aldesy fundamenty pod siedem wiatraków, drogi dojazdowe oraz place montażowe w ramach inwestycji budowy Farmy Wiatrowej Resko realizowanej przez konsorcjum Aldesy na zlecenie PGE Energia Odnawialna.

 

Jak informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, Zbigniew Śladowski, członek zarządu spółki Ventus Engineering, za wykonane przez firmę z Gdańska prace Aldesa zapłaciła jedynie 20 proc. wynagrodzenia. - Aldesa próbuje za wszelką cenę obniżyć koszty realizacji inwestycji stosując różnego rodzaju kruczki prawne i liczy, że postawiony pod ścianą wykonawca ugnie się i będzie można z nim można wynegocjować nową, niższą cenę. Może to jest ich sposób na funkcjonowanie – okradać wszystkich wokoło i robić roboty za pół darmo. Ja się na to nie godzę – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, Zbigniew Śladowski, członek zarządu spółki Ventus Engineering.

W nadesłanym do redakcji portalu „RynekInfrastruktury.pl” oświadczeniu Aldesa Nowa Energia twierdzi, że działania podwykonawcy są „całkowicie nieadekwatne do sytuacji”. – Aldesa postrzega je jako próbę wywierania nacisku podczas prowadzonych negocjacji biznesowych. W ich ramach, Ventus Engineering SA nie uzasadnia swoich żądań oraz bez przedstawienia protokołów podpisanych przez przedstawicieli firmy Aldesa występuje o płatności przekraczające zakontraktowane kwoty – czytamy w oświadczeniu. Aldesa podkreśla w nim, że zrealizowała płatności częściowe na rzecz dostawców oraz właścicieli gruntów, z których wbrew zawartej umowie nie wywiązać się miała firma Ventus.

Aldesa Nowa Energia przekonuje w oświadczeniu, że starała się osiągnąć porozumienie z Ventus Engineering odnośnie uregulowania rzeczywistych należności, „których jednak wartość nie jest tożsama z żądanymi przez to przedsiębiorstwo kwotami”. Aldesa zgłosiła Ventusowi szereg uwag w zakresie terminu oraz jakości wykonanych prac, które jednak nie zostały uwzględnione przez podwykonawcę. Aldesa twierdzi, że osiągnięcie porozumienia zostało utrudnione, ponieważ Ventus nie zakończył prac budowlanych będących przedmiotem kontraktu oraz nie przedstawił dokumentacji stanowiącej protokół odbioru tychże. Aldesa podkreśla, że „Ventus jest jedynym podwykonawcą w tej inwestycji, wobec pracy którego występują powyższe zarzuty”.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Inżynieria i innowacje

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Rafał Dybiński 03 grudnia 2023

Przebudowa DK 75 Brzesko-Nowy Sącz. Który wariant wybrać?

Drogi i autostrady

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Inżynieria i innowacje

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Rafał Dybiński 03 grudnia 2023

Przebudowa DK 75 Brzesko-Nowy Sącz. Który wariant wybrać?

Drogi i autostrady

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5