Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną
Wraz z końcem roku 2020 zbliża się czas podsumowań finansowych oraz prognoz na rok 2021. Minione 12 miesięcy było dużym sprawdzianem dla wielu podmiotów, również dla portów morskich. W Porcie Gdynia podczas ścisłego lockdownu miały miejsce spadki przeładunku, po 10 m-cach realizuje się wzrost na poziomie 1,6 proc. Jak informuje Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Portu Gdynia, wynik finansowy w roku bieżącym będzie zgodny z przyjętymi przez zarząd Portu założeniami.
Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku
Port Gdynia utrzymał wzrost przeładunków w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku. Do końca kwietnia w Gdyni przeładowano ponad 8,26 mln ton, co daje dynamikę wzrostu na poziomie 2,3 procent rok do roku. W największych portach regionu skutki kryzysu są bardziej widoczne.
Szykuje się kolejna inwestycja intermodalna w gdyńskim porcie
Zarząd Morskiego Portu Gdynia szuka wykonawcy, który wybuduje place manewrowo-składowe na terenie Centrum Logistycznego w porcie.
Gdynia, Kosakowo, Rumia i Port Gdynia chcą wspólnie rozwijać OFFShore
To może być jedna z największych inwestycji w historii polskiego przemysłu energetycznego. Port Gdynia, gmina Kosakowo, miasto Rumia oraz miasto Gdynia podpisali list intencyjny w sprawie budowy morskich farm wiatrowych na południowym wybrzeżu Bałtyku. Warte miliardy złotych przedsięwzięcie z biegiem lat może zapewnić nawet 20% krajowego zapotrzebowania na energię.
Port Gdynia z zatwierdzonym dofinansowaniem rozbudowy kolejowego dostępu
Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) zatwierdziło wniosek Zarządu Morskiego Portu Gdynia o dofinansowanie projektu pt. „Rozbudowa dostępu kolejowego do zach. części Portu Gdynia – przebudowa i elektryfikacja”. Unijne wsparcie wyniesie ok. 30% całkowitej wartości inwestycji.
Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w OT Port Gdynia
OT Port Gdynia przy wsparciu Unii Europejskiej realizuje projekt pn. „Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia Sp. z o.o.”, który polega na wyposażeniu spółki w specjalistyczne urządzenia przeładunkowe do obsługi ładunków w jednostkach intermodalnych (naczepach samochodowych, kontenerach) oraz urządzenia informatyczne wspomagające obsługę tych ładunków.
Umowy na poprawę kolejowego dostępu do trójmiejskich portów podpisane
Dziś w Gdyni spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowy na realizację inwestycji w ramach projektów „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do Portu Gdańsk” i „Poprawa dostępu kolejowego do Portu Morskiego w Gdyni”. Łączna wartość kontraktów to ok. 3 mld zł.
Port Gdynia zaprasza potencjalnych partnerów do dialogu technicznego
Ruszają przygotowania do wielkiego przetargu w Gdyni – informuje Zarząd tamtejszego portu. Narzędziem, które ma zostać zastosowane do optymalnego zastosowania zasobów ma być dialog techniczny.
Niebawem otwarcie nowego magazynu w Porcie Gdynia
W bardzo dobrym tempie powstaje nowoczesny magazyn wysokiego składowania nr 1, który jest pierwszym elementem planowanego Centrum Logistycznego na terenie Portu Zachodniego w Gdyni. Będzie to jeden z czterech przewidzianych do realizacji tego typu magazynów w tym rejonie Portu Gdynia.
Znakomity pierwszy kwartał 2019 roku w Porcie Gdynia
Gdyński port nie zwalnia tempa. Po rekordowym 2018 roku w I kwartale 2019 roku również notuje wysokie wyniki. W porównaniu rok do roku, w ciągu pierwszych trzech miesięcy przeładowano tam o 14% więcej.
Port Gdynia wybiera Colas w przetargu na kolej w zachodniej części portu
Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) wybrał wykonawcę prac budowlanych związanych z rozbudową dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia. Zadanie zostanie powierzone konsorcjum, którego liderem jest firma Colas Rail Polska. Inwestycja będzie kosztować ponad 65 mln zł.
Do Portu Gdynia zawinął największy kontenerowiec w historii
Najdłuższy kontenerowiec jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - mv „Charlotte Maersk”- zacumował na terminalu BCT. Statek ma 346,98 m długości i 42,8 m szerokości oraz 109 657 t nośności. Maksymalna pojemność to 9 640 TEU. Mv „Charlotte Maersk” został zwodowany w 2002 r. i pływa pod duńską banderą.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy