Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
Orlen i Alstom wspólnie rozwiną wodór na kolei!
PKN Orlen podpisał porozumienie o strategicznej współpracy z firmą Alstom przy dostawach bezemisyjnych, ekologicznych pociągów i paliwa wodorowego dla publicznego transportu kolejowego. Jak czytamy w komunikacie, pierwsze pojazdy wodorowe mają szansę wyjechać na linie regionalne w ciągu dwóch lat.
W tym roku zaczną działać w Polsce pierwsze stacje tankowania wodoru
Rynek pojazdów napędzanych ogniwami wodorowymi w ciągu kilku lat zwiększy przychody niemal czterdziestokrotnie – przewidują analitycy Market Research Future. Na razie czynnikiem ograniczającym rozwój napędów opartych na tym paliwie jest stosunkowo wysoki koszt wytworzenia go w zeroemisyjnym procesie i brak odpowiedniej infrastruktury do tankowania. Pierwszą taką stację w tym roku w Krakowie otworzy PKN Orlen. Najbliższe lata przyniosą jednak coraz większe zainteresowanie inwestycjami w ten obszar rynku paliw, co przyczyni się do obniżenia kosztów produkcji zielonego wodoru. Wysokie ceny tradycyjnych paliw sprawiają, że ten proces może przyspieszać.
MPK Poznań kupi mniej autobusów wodorowych?
MPK Poznań właśnie dokonało modyfikacji w specyfikacji przetargowej stworzonej na potrzeby zakupu autobusów wodorowych. Przewoźnik pierwotnie chciał kupić 22 autobusy o takim napędzie w ramach zamówienia podstawowego. Teraz liczba ta została zmniejszona do 15 pojazdów, a zakup pozostałych (10) autobusów będzie możliwy w ramach opcji.
Powstanie 18-metrowy Solaris na wodór
Solaris jeszcze w tym roku zbuduje przegubowy autobus na wodór w najnowszych dostępnych technologiach. Producent chce silniej wejść w ten segment rynku.
Wodorowy Solaris rozpędza się w Szwajcarii [zdjęcia]
Solaris, europejski lider rynku w sprzedaży autobusów elektrycznych, przygotowuje się na wodorową rewolucję. W 8 lat po produkcji pierwszego pojazdu z ogniwem paliwowym pokazuje zupełnie nowego wodorowego 12-metrowca.
Arthur Bus – nowy producent z premierą autobusu wodorowego. Pojazd wygląda znajomo
Tegoroczne targi BUS2BUS w Niemczech, choć skromne, przyniosły jedną światową premierę. Publiczności zaprezentowano prototyp 12-metrowego autobusu wodorowego wyprodukowanego przez firmę Arthur Bus. Ambitny producent z siedzibą w Niemczech chciałby poszerzyć swoje portfolio o autobusy elektryczne i trolejbusy. Już dziś prezentuje w swojej ofercie modele Arthur E Zero (autobusy elektryczne) o długościach 10, 12 i 18 m oraz Arthur T Zero (trolejbusy) o długościach 12 i 18 m, ale bez dalszych szczegółów.
Siemens i DB zaprezentowały wodorowe Mireo Plus H
Deutsche Bahn i Siemens Mobility zaprezentowały kompletny system wodorowy w fabryce Siemensa w Krefeld: nowo opracowany Mireo Plus H, pociąg najnowszej generacji napędzany wodorem, oraz nowo zaprojektowaną mobilną naczepę do przechowywania wodoru.
GZM: Wkrótce początek rozmów o dostawach wodoru
Przy kontraktowaniu dostaw wodoru do autobusów GZM zamierza kierować się nie tylko ceną surowca. Premiowany będzie też ekologiczny sposób jego produkcji – wynika z odpowiedzi udzielonych nam przez władze Metropolii. Na początku maja ma rozpocząć się proces rozeznania rynku.
Siemens: Pociąg wodorowy to część systemu energetycznego
Kolejowe pojazdy wodorowe górują nad swoimi bateryjnymi odpowiednikami zasięgiem, są jednak droższe i mniej dostępne technologicznie. W ciągu kilku najbliższych lat sytuacja zmieni się jednak na ich korzyść, a wodór jako nośnik energii może zrównać się cenowo z olejem napędowym. Jego upowszechnieniu będzie sprzyjał też rozwój energetyki odnawialnej – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym dyrektor sprzedaży taboru w polskim oddziale Siemens Mobility Witold Gadoś.
GZM: Mamy dofinansowanie na autobusy wodorowe, ale czekamy z przetargiem
Przed postępowaniem na dostawę autobusów wodorowych musimy zapewnić sobie paliwo za odpowiednią cenę – powiedział podczas Kongresu Technologii Miejskich członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Grzegorz Kwitek. GZM planuje też zakup elektrycznych samochodów osobowych i pojazdów specjalnych dla służb komunalnych.
Konin prostuje informacje o pierwszym wodorowym autobusie w Polsce
Wiceprezydent Konina, Paweł Adamów, opublikował obszerne wyliczenia dotyczące kosztów eksploatacji autobusu wodorowego w porównaniu do autobusu z silnikiem konwencjonalnym. Wszystko to z powodu wielu głosów krytyki pod adresem samorządu Konina, gdzie pojawi się pierwszy w Polsce autobus wodorowy.
10 autobusów wodorowych Solarisa pojedzie do Górnej Bawarii
Łącznie 10 autobusów napędzanych wodorem zostanie dostarczonych w przyszłym roku do dwóch niemieckich klientów z regionu Górnej Bawarii. Pięć Urbino 12 hydrogen zostało zamówionych przez przewoźnika Busreisen Ettenhuber GmbH, a kolejne pięć przez Martin Geldhauser GmbH & Co. KG.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy