Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Armatorzy likwidują serwisy oceaniczne. Gdańskie połączenie z Azją zagrożone?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
19-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Armatorzy likwidują serwisy oceaniczne. Gdańskie połączenie z Azją zagrożone?
fot. Rynek Infrastruktury
Maersk Line, największy armator na świecie właśnie ogłosił, że rezygnuje jeden serwis na linii Azja – Europa, a drugi zawiesza. Wcześniej alians armatorów Grupa G6 zawiesił serwis z Chin na Bałtyk ze względu na – jak tłumaczył - niski popyt. Światowy kryzys spowodował spadek konsumpcji. Europejczyków nie stać już na towary z Chin.

Duński armator swoja decyzję tłumaczy spadkiem popytu w wymianie handlowej pomiędzy krajami Azji i Europy. Maersk Line likwiduje serwis AE5 (Daleki Wschód-turecki Izmir) od 8 listopada i z początkiem grudnia zawiesza serwis AE9 (Azja- hiszpańska Walencja). Bez tych tzw. pętli obroty przewozów Maerska na linii Azja-Europa spadną o 1/5.

– Nie przywidujemy wzrostu wolumenu w wymianie handlowej między Azją a Europą, nie widzimy więc potrzeby utrzymania ruchu statków na tym samym poziomie. W prognozach na 2012 rok przewidujemy 3-procentowy spadek przewozów – powiedział Vincent Clerc, dyrektor ds. handlu i marketingu w Maersk Line. – Podjęte działania spowodują redukcję przewozu ładunków pomiędzy Azją a Europą o 21 proc. – przyznał.

Dyrektor w Maersk Line zapewnił jednocześnie, że firma podejmie odpowiednie kroki, aby zachować nasza pozycję rynkową. –  Serwis AE5 obsługiwany był przez 8 jednostek o pojemności 6,5 tys. TEU, zas serwis AE9 – 11 ośmiotysięczników. W miejsce wycofanych serwisów firma wprowadza także zmiany do swojego flagowego połączenia Daily Maersk, włączając do niego kilka portów i wprowadzając zmiany w terminach zawinięć. Maersk Line wprowadza także nowe połączenia feederowe, które mają częściowo zapełnić lukę po znikających połączeniach oceanicznych. Armator wprowadza jednocześnie zmiany w kilku innych serwisach – głównie dodając nowe porty lub przyspieszając czas zawinięć.

Działania Maersk Line odzwierciedlają ogólną sytuację na rynku przewozów morskich. Światowy kryzys gospodarczy spowodował spadek popytu – nie ma więc czego przewozić z chińskich fabryk do konsumentów w Europie.

Drugi, po Maersk Line, armator (właściwie sojusz sześciu armatorów – Alians G6), niedawno również ogłosił zawieszenie jednego połączenia – serwisu z Azji na Bałtyk do Goeteborga. Jak wyjaśniali przedstawiciele Grupy, do której należą APL, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha and Orient Overseas Container Line - decyzja wynika „z przewidywanego przez G6 braku poprawy w otoczeniu rynkowym w handlu na linii Azja-Europa”.

Alians G6, jak Maersk, stałe serwisy Azja-Europa będzie uzupełniać fedderami. Serwisy do portów w Bremerhaven i Hamburgu będą przedłużone połączeniami dowozowymi do Goeteberga.

Teraz Maersk Line jest jedynym amatorem, który przewozi ładunki regularnym serwisem z Azji na Bałtyk. Gdański DCT jest basenie Morza Bałtyckiego najdalej wysuniętym na wschód terminalem, posiadającym prestiżowe bezpośrednie połączenie z Azją. Maersk Line na razie pominął na liście nierentownych połączeń serwis AE10 (Kwangyang/Korea Płd.-Gdańsk).
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5