Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DCT o swoich planach: Jesteśmy bardzo ambitni

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
12-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DCT o swoich planach: Jesteśmy bardzo ambitni
fot. Rynek Infrastruktury
– Konkurencyjne porty Europy Północno-Wschodniej osiągają przeładunki rzędu 8 mln TEU rocznie. My w zeszłym roku przeładowaliśmy 900 tys. TEU. Ale jesteśmy bardzo ambitni – o planach rozwoju terminala na konferencji „Transport Week 2013” mówił Jean Jacques Moyson, straszy dyrektor handlowy w DCT Gdańsk.

– Pięć lat temu nikt nie dostrzegał DCT, nikt tej inicjatywie nie przyklaskiwał. Dzisiaj terminal można uznać za sukces – podkreślił Moyson i dodał, że na koniec tego roku DCT osiągnie przepustowość na poziomie 1,5 mln TEU, a docelowo – 4 mln TEU, zaś zainwestowane środki wyniosą 300 mln euro.

– Największym obecnie problemem DCT jest bark miejsca na kolejne kontenery. Możliwości przeładunkowe się wyczerpują, dlatego musimy wybudować nowy terminal – po to także, aby przyciągnąć do niego inne linie oceaniczne – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Adam Żołnowski, dyrektor ds. strategii w DCT Gdańsk.

 

Jak wskazywał dyrektor w DCT Gdańsk, wśród polskich portów Gdańsk na naturalne warunki geograficzne i hydrologiczne (tor podejściowy do portu korzysta z naturalnej głębokiej rynny), aby mogły wpływać do niego największe jednostki, natomiast Gdynia ma już ograniczone możliwości zawijania większych jednostek, ponieważ jej terminale kontenerowe są usytuowane w głębi, przez co obracanie się statków wewnątrz kanału portowego jest mocno ograniczone. Zapewniał jednocześnie, że Gdańsk o klienta rywalizuje z portami niemieckimi i holenderskimi, a nie polskimi: – Naszą konkurencją są porty w Hamburgu i Rotterdamie, nie są nią porty na Bałtyku. Oczywiście w przyszłości mogą powstać głębokowodne porty na Bałtyku, ale to będzie wymagało nakładów rzędu kilka miliardów euro – powiedział dyrektor w DCT.

Znaczący wzrost przeładunków terminala zaczął się od nawiązania współpracy z największym światowym armatorem: – Bez Maersk Line sukces DCT nie miałby miejsca – przyznał Żołnowski. – Terminal, który ruszył w 2007 roku, pierwotnie zaprojektowany na przeładunek 500 tys. TEU. W zeszłym roku przeładowaliśmy prawie 900 tys. TEU, w tym roku szacujemy, że będzie to ponad 1 mln TEU. W styczniu osiągnęliśmy wynik 106 tys. TEU., w lutym około 90 tys. TEU. Jeśli utrzymamy takie tempo w ciągu całego roku, wtedy znajdziemy się w setce największych portów na świecie.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5