Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Lewiatan: Biznes chce pragmatycznej polityki klimatycznej UE

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/PKPP Lewiatan

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Lewiatan: Biznes chce pragmatycznej polityki klimatycznej UE
fot. click, morguefile.com
Wiosną Komisja Europejska przedstawiła do konsultacji Zieloną Księgę „Ramy polityki w zakresie klimatu i energii do 2030", a tym samym otworzyła dyskusję na temat przyszłości polityki klimatyczno-energetycznej w UE po 2020 roku.

2 czerwca skończyły się konsultacje społeczne Zielonej Księgi, a na jesieni można spodziewać się pierwszej wersji projektu propozycji legislacyjnej KE. Najprawdopodobniej prace nad nowymi regulacjami w obszarze klimatu i energii zostaną sfinalizowane w kolejnej kadencji KE.

 

Według Konfederacji Lewiatan dyskusja nad rewizją polityki klimatycznej w UE jest niezbędna. Ramy obowiązującej polityki 2020 zostały opracowane przy założeniu jednego scenariusza rozwoju gospodarczo-politycznego. Założono m.in. szybkie przyjęcie przez inne wiodące gospodarki świata równie ambitnych celów klimatycznych, a na obszarze UE - nieprzerwany wzrost gospodarczy skutkujący wzrostem popytu na energię, ale równocześnie stwarzający możliwość finansowania rozwoju OZE i innych technologii niskoemisyjnych. Rzeczywistość okazała się odmienna, a Europa bez planu B!

 

Polityka klimatyczno-energetyczna UE deklaratywnie oparta jest na trzech filarach: bezpieczeństwa energetycznego, konkurencyjności gospodarki oraz zrównoważonego rozwoju. Tymczasem, cele i instrumenty zostały określone jedynie dla ostatniego z tych obszarów. Doprowadziło to do sytuacji, w której polityka klimatyczna jest nadrzędna wobec przemysłowej i może być realizowana kosztem wzrostu gospodarczego. Przywrócenie równowagi pomiędzy polityką przemysłową, energetyczną i klimatyczną jest zadaniem pierwszoplanowym przy tworzeniu ram strategii 2030.

PKPP Lewiatan rekomenduje przyjęcie pragmatycznej europejskiej polityki energetycznej. Jak podkreśla organizacja Europa potrzebuje polityki, która umożliwi krajom członkowskim wykorzystanie w bezpieczny sposób własnych zasobów naturalnych, w tym węgla i gazu łupkowego. Budowa wewnętrznego rynku energii powinna być priorytetem, a wysiłki skoncentrowane na finansowaniu i rozbudowie połączeń granicznych.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5