Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Maersk Line: 400 mln USD straty

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
22-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Maersk Line: 400 mln USD straty
fot. Maersk Line
Maersk opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2012 roku: Grupa osiągnęła w tym okresie zysk w wysokości 1 mld USD, a spółka Maersk Line - 227 mln USD, ale wciąż ma 400-milionową stratę na koniec II kwartału. Wielkość przewozów wzrosła o 15 proc., ale stawki za fracht, i tak już niskie, spadły o 2 proc. Spółka ratuje się podnoszeniem cen za usługi i przeprowadza restrukturyzację zatrudnienia.

- Uzyskaliśmy w II kwartale zadowalający wynik, a perspektywy są dobre. Stawki kontenerowe uległy poprawie, Maersk Line jest znów na plusie, a w ważnych dla nas dziedzinach wzrostu skutecznie realizujemy przyjętą strategię. Wynik może być jeszcze lepszy. Będziemy koncentrować się na rentowności i osiągnięciu zadowalającego wyniku za cały rok. Utrzymujemy także poziom inwestycji w rozwój długofalowy, choćby w zakresie produkcyjnego wykorzystania odkrytych złóż ropy – powiedział prezes Grupy, Nils S. Andersen.

 

Grupa osiągnęła w II kwartale zysk w wysokości 1,0 mld USD (w II kwartale 2011 r. było to odpowiednio 1,6 mld USD) oraz zwrot z zainwestowanego kapitału (ROIC) na poziomie 8,8 proc. (14,0 proc.). Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej wyniosły 1,6 mld USD (1,8 mld USD), zaś przepływy pieniężne wykorzystane na wydatki kapitałowe 2,1 mld USD (1,6 mld USD). Wskaźnik kapitału własnego Grupy to 50,4 proc. (53,7 proc.), zaś dług oprocentowany netto wyniósł 16,6 mld USD (11,7 mld USD).

 

Zysk Maersk Line w tym okresie sięgnął 227 mln USD (w 2011 roku była to strata w wysokości 95 mln USD), natomiast w skali całego półrocza firmie została jeszcze strata ok. 400 mln USD. W poprzednim kwartale strata ta wynosiła ponad 600 mln USD, tak więc po dodatnim wyniku w ostatnim kwartale Maersk Line odrabia stratę w skali całego półrocza.

 

Wielkość obrotów Maersk Line wzrosła o 11 proc., do 2,2 mln FFE (kontenerów 40-stopowych), zaś średnia cena za fracht zwiększyła się o 4,2 proc., do 3014 USD/FFE. Maersk Line wdrożyło w II kw. dalsze podwyżki stawek na większość przewozów, przy jednoczesnej redukcji ładowności. 10-procentowy wzrost cen ropy został częściowo zrównoważony 8-proc. redukcją zużycia ropy w przeliczeniu na kontener 40-stopowy.

 

Jak zapewniają władze spółki restrukturyzacja centrali Maersk Line została przeprowadzona po to, by wzmocnić koncentrację Maersk Line na klientach i rynkach. Restrukturyzacja ma przynieść redukcję personelu o ok. 400 osób.

 

Przychody spadły nieznacznie, do 29,7 mld USD (29,9 mld USD), głównie w wyniku niższego wydobycia ze złóż w których spółka ma częściowy udział i niższych średnich stawek frachtowych – zrównoważonych częściowo przez wyższą wielkość ładunków. Zysk był niższy o 22% i wyniósł 2,1 mld USD (2,7 mld USD). Spadek był spowodowany negatywnym wpływem kosztów paliwa i niższymi przychodami z wydzielenia spółek, które w 2011 r. obejmowały korzyści z wydzielenia NettoFoodstores Limited o wartości 0,7 mld USD. Zostało to częściowo zrównoważone przez ugodę zawartą w sporze podatkowym w Algierii o wartości 0,9 mld USD i korzyści z wydzielenia Maersk LNG w I kwartale 2012 r. ROIC Grupy wyniosło 9,5 proc. (12,8 proc.).

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5