Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Opoczno: Porozumienie ws. peronu na CMK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Opoczno: Porozumienie ws. peronu na CMK
Fot. Roman Czubiński
Stacja Opoczno Południe może zacząć przyjmować pasażerów już w grudniu 2014 r. Przedstawiciele PKP PLK oraz samorządów: miejskiego, powiatowego i wojewódzkiego podpisali porozumienie w sprawie przystosowania technicznej stacji na CMK do obsługi pociągów pasażerskich.

- Znaczenie tej inwestycji dla regionu jest nie do przecenienia. Pomoże ona otworzyć komunikacyjnie wschodnią, dotkniętą wysokim bezrobociem część województwa - mówi marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.

 

Rok 2013 będzie czasem opracowywania dokumentacji. Roboty rozpoczną się na wiosnę przyszłego roku. Zakres prac obejmie budowę peronów o długości 300 m i wysokości 76 cm nad główką szyny, dróg dojazdowych oraz parkingu. W przyszłości, według deklaracji samorządowców, stacja stanie się węzłem multimodalnym, przyjmującym pasażerów zamieszkałych w promieniu do 50 km.

 

- Analizę ekonomiczną ukończymy w czerwcu, ale już dziś można przewidzieć, że potoki pasażerskie będą co najmniej równie duże, jak na stacji Włoszczowa Północ. Jesteśmy dwa razy większym ośrodkiem - mówi burmistrz Opoczna Jan Wieruszewski.

 

Według wstępnych ustaleń z przewoźnikami, na stacji mogłoby zatrzymywać się 8 par pociągów PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Zapewniałyby one dojazd w kierunku Warszawy, Krakowa i Katowic. - Mankamentem obecnego rozkładu jazdy jest brak pociągu, który mógłby zatrzymywać się w Opocznie wcześnie rano i dowozić mieszkańców na poranną zmianę do Warszawy. Będziemy szukali rozwiązań tego problemu - deklaruje burmistrz.

 

Gościem konferencji był wicemarszałek Sejmu, były minister transportu Cezary Grabarczyk. - Decyzja o budowie peronów była możliwa dzięki udanemu eksperymentowi, jakim okazał się przystanek Włoszczowa Północ - powiedział. - Przykłady z Niemiec, Francji i Włoch wskazują, że postoje wybranych pociągów na liniach typu CMK są uzasadnione. Pomagają one przełamać "efekt tunelu", często towarzyszący powstawaniu nowoczesnej infrastruktury transportowej - dodał wiceminister transportu Andrzej Massel.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5