Łukasz Malinowski
Prezes OT Logistics SA, Piotr Chajderowski podczas spotkania z dziennikarzami w Gdańsku powiedział, że w przypadku wygranej, zgodnie z warunkami przetargu, spółka wykona nabrzeże po wschodniej części pirsu rudowego. Zapowiedział, że OT Logistics planuje też m.in. dokończenie budowy magazynu i baterii silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem paszowo-zbożowym - podaje PAP.
Zgodnie ze strategią zarządu portu, terminal ma być dostosowany do przeładunku surowców pochodzenia roślinnego (zboże, biomasa). Chajderowski powiedział, że terminal w Gdańsku mógłby być wykorzystywany do transportu głównie biomasy z Rosji do Polski - informuje PAP.
Prezes OT Logistics we wcześniejszej rozmowie z portalem "rynekinfrastruktury.pl" zapowiedział, że spółka w swej działalności chce się skupić przede wszystkim na towarach drobnicowych i ładunkach masowych. - Będzie to węgiel, który obecnie mamy zakontraktowany w dużej ilości na dłuższy okres, a także stal, złom, również biomasa. W przyszłości dojdą do tego ładunki kontenerowe - wyjaśniał.
Jak informuje PAP Grupa Kapitałowa OT Logistics rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja, co wiązałoby się z koniecznością poniesienia nakładów inwestycyjnych na modernizację i remonty infrastruktury w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset mln zł.
Zapowiadany przez Chajderowskiego zamiar zakupu 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu może wskazywać, że spółka przymierza się także do wejścia na rynek przewozów kontenerowych. Prezes już wcześniej nie ukrywał, że są takie plany. W gdańskim porcie funkcjonuja dwa terminale kontenerowe: Deepwater Container Terminal (DCT) i Gdański Terminal Kontenerowy (GTK).
OT Logistics, znana do niedawna jako Odratrans, to polska grupa transportowa o zasięgu międzynarodowym skupiona wokół obszarów logistyki, transportu i spedycji. Spółka jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim. Grupa jest także inwestorem w Porcie Handlowym w Świnoujściu. Obecnie jej działalność to w 40 proc. przewozy rzeczne, w 40 proc. – spedycja kolejowa i w 20 proc. - spedycja morska i działalność portowa.