Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Poznań-Ławica: Liczba pasażerów drastycznie spada

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ju

Data publikacji:
14-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Poznań-Ławica: Liczba pasażerów drastycznie spada
fot. MOs810, commons.wikimedia.org, CCA-SA 3.0
W ubiegłym miesiącu bieżącego roku z usług poznańskiego lotniska skorzystało 118 839 osób, tym samym liczba podróżnych odprawionych na Ławicy jest o 25 procent mniejsza w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku, kiedy odprawiono 158 517 pasażerów.

W porównaniu z poziomem ruchu pasażerskiego od stycznia do maja ubiegłego roku, w pierwszych pięciu miesiącach roku 2013 nastąpił 20,3-procentowy spadek w obsłudze ruchu pasażerskiego. Władze lotniska zdają się jednak nie zważać na problem, który od kilku miesięcy dotyka poznański port i nie chcą wyciągać konsekwencji w związku z tak dużymi spadkami ruchu pasażerskiego. Prezes lotniska Mariusz Wiatrowski uspakaja twierdząc, że na port trzeba spojrzeć w długofalowej perspektywie. Innego zdania są jednak przedstawiciele katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którzy w niedawnym raporcie wytknęli poznańskiemu lotnisku błędy w zarządzaniu.

- Port lotniczy jest podmiotem gospodarczym i powinien kierować się efektywnością ekonomiczną. Jest również elementem infrastruktury transportowej, powinien więc również zapewniać potrzeby usług lotniczych dla miasta i regionu. Badaliśmy, jak efektywnie wykorzystywane są czynniki produkcji, czyli infrastruktura, kapitał ludzki, środki finansowe. Wyniki są nienajlepsze dla poznańskiej Ławicy, na tle innych lotnisk regionalnych w kraju o podobnej wielkości – stwierdził Marek Raczkowski, kierownik katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

 

Wyniki badań naukowców z katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego wskazują na przerost zatrudnienia w stosunku do liczby operacji i pasażerów, zbyt dużą powierzchnię terminalu w stosunku do poziomu ruchu pasażerskiego, wysokie koszty pracy (1 zł kosztów pracy daje 2 zł przychodu, w innych portach przychód to nawet 5 zł), bardzo niskie przychody z tzw. działalności pozalotniczej, czyli komercyjnej.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Intermodal i logistyka

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Justyna Urbaniak 07 lutego 2017

Statystyki ruchu za pierwszy kwartał w polskich portach lotniczych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Intermodal i logistyka

Rzeszów: Kiedy przekroczony zostanie próg 1 mln pasażerów?

Justyna Urbaniak 07 lutego 2017

Statystyki ruchu za pierwszy kwartał w polskich portach lotniczych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5