Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Strajk na kolei odbija się na portach

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
25-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Strajk na kolei odbija się na portach
fot. BCT Gdynia
"W związku z zapowiadaną na dzień 25.01.2013 r., godz.. 7:00 – 9:00 akcją protestacyjną Związków Zawodowych, zarządzam wstrzymanie ruchu towarowego na terenie całego kraju w dniu 25 stycznia 2013 r. w godz. 3:00-11:00” – taką informację otrzymali przed strajkiem przewoźnicy kolejowi, korzystający z infrastruktury PKP PLK. Strajk na kolei to kłopot także dla terminali portowych i branży intermodalnej, gdzie terminowość dostaw ma kluczowe znaczenie.

PKP PLK do ruchu miały dopuścić jedynie pociągi, które planowo kończą bieg 25 stycznia przed godziną 3:00 i zaczynają bieg po godzinie 11:00 tego dnia. Akcja protestacyjna związków zawodowych pracowników kolei wciąż trwa. Wiadomo jednak, że tylko część pociągów została wstrzymana lub miałą opóźnienia – według danych "Rynku Kolejowego" – 28%.

 

Jak strajk wpłynie na pracę centrów logistycznych, terminali portowych i intermodalnych? – Do godziny 12 mamy zaplanowaną obsługę trzech pociągów wyjeżdżających z BCT – mówiła nam wczoraj Dagmara Łuczka, rzeczniczka Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT). – Mamy tylko nadzieję, ze nasi klienci w niewielkim stopniu odczują skutki tego strajku – dodała.

 

"DCT Gdańsk nie przewiduje żadnych zmian w swoim funkcjonowaniu w związku ze strajkiem. Jednocześnie zapewniamy, że każdy pociąg, który dotrze do DCT, zostanie obsłużony. Zdajemy sobie sprawę, że jutro mogą nastąpić opóźnienia, ale na chwilę obecną trudno czynić prognozy dotyczące ich skali. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji DCT dołoży wszelkich starań, aby je nadrobić."  – zapewniały wczoraj władze Deepwater Container Terminal.

Strajk na kolei, który dotyka nie tylko pasażerów, ale także przewozów towarowych, rodzi problemy logistyczne, ale przede wszystkim ma fatalne skutki gospodarcze. Dla centrów logistycznych, terminali portowych i intermodalnych oznacza to tymczasowy paraliż dostaw, ale niezawiniona nieterminowość dostaw niesie ze sobą także dalej idące skutki – nadszarpnięcie zaufania klientów.

 

W zeszłym roku kolej również sprawiła niemiłą niespodziankę portom. PKP PLK chciały znacząco ograniczyć przepustowość linii kolejowych między 3 września do 8 grudnia 2012 roku na odcinku Gdynia - Gdańsk - Pruszcz Gdański (linie nr 9 i 202) oraz całkowicie zamknąć w tym samym czasie linię kolejową Gdynia - Kościerzyna (linia nr 201). Dla portów i operatorów terminali, zwłaszcza gdyńskiego BCT - opierającego transport w dużej mierze na kolei - oznaczało to paraliż dostaw. Zarządy portów wystosowały do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej apel o interwencję. PLK po rozmowach ze Sławomirem Nowakiem zmieniła ograniczenia w przepustowości.

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5