Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Załogi OLT Express bez uprawnień, kto za to odpowiada?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Załogi OLT Express bez uprawnień, kto za to odpowiada?
fot. OLT Express
Załogi samolotów OLT Express nie miały kart identyfikacyjnych uprawniających do przekroczenia stref zastrzeżonych na lotniskach. A mimo to latały – zauważa „Rzeczpospolita”.

Według dziennika to przykład tego, że przychylność i łagodność sądów, prokuratur, izb skarbowych, którą okazywano Marcinowi Plichcie, obejmowała również linię lotniczą OLT Express. Służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo tolerowały bowiem brak u załogi przewoźnika certyfikatu bezpieczeństwa pozwalającego na poruszanie się po lotniskach. OLT Express był jedynym przewoźnikiem, którego załoga takich kart nie posiadała.

 

Wymagania dotyczące wspomnianych wyżej ID Card wprowadzono dwa lata temu ze względu na rozporządzenie Komisji Europejskiej (nr 185/2010) w związku z wyśrubowanymi zasadami bezpieczeństwa na lotniskach. Warunkiem otrzymania takiej karty jest wcześniejsze sprawdzenie przez policję i Straż Graniczną m.in., czy osoba nie była karana, a jeśli tak, to za co (pięć lat wstecz). Sprawdzana jest również jej tożsamość, zatrudnienie i wykształcenie.

 

Członkom załogi OLT Express zabrakło również certyfikatu CMC wydawanego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. To certyfikat członka załogi, podczas wydawania którego Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, policja i Straż Graniczna również sprawdzają przeszłość osoby. Nikt nie sprawdził, czy przewoźnik wystąpił o oba certyfikaty. A nie wystąpił o żaden z nich.

 

Jak poinformowała „Rzeczpospolitą” rzeczniczka prasowa krakowskiego lotniska z brakiem certyfikatów nie było problemu, ponieważ zarówno piloci jak i stewardesy OLT lądowali i następowała wymiana pasażerów, po czym odlatywali.

 

Inna sytuacja była jednak w Gdańsku, gdzie OLT Express bazował swoje samoloty. Pracownicy tego lotniska nie chcieli jednak przyznać, na jakiej podstawie stewardesy i piloci wpuszczani byli na teren lotniska.

 

Całość artykułu
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kto najwięcej stracił na OLT Express?

Intermodal i logistyka

Kto najwięcej stracił na OLT Express?

Mariusz W. 05 listopada 2012

Nowy wątek w sprawie gdańskiego lotniska i OLT Express

Intermodal i logistyka

Będzie nowa linia czarterowa w Polsce?

Intermodal i logistyka

Będzie nowa linia czarterowa w Polsce?

Mariusz W. 19 listopada 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Kto najwięcej stracił na OLT Express?

Intermodal i logistyka

Kto najwięcej stracił na OLT Express?

Mariusz W. 05 listopada 2012

Nowy wątek w sprawie gdańskiego lotniska i OLT Express

Intermodal i logistyka

Będzie nowa linia czarterowa w Polsce?

Intermodal i logistyka

Będzie nowa linia czarterowa w Polsce?

Mariusz W. 19 listopada 2012

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5