fot. Pan CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org
Klienci są dziś bardziej świadomi. Nie kupują betonu, ale pewność, gwarancję, szybkość realizacji, terminowość – zauważa Mariusz Młodawski, dyrektor ds. inwestycji i Regionu Mazowsze w CEMEX Polska. – Ważne jest to, co możemy im zaproponować. Czasem są to rozwiązania inne niż te, o których klient początkowo myśli, że są dla niego najlepsze, czasem istotny jest czas – mówi.
Warszawski rynek, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na beton dla różnych segmentów budownictwa szacowany jest na około 3-3,5 mln metrów sześciennych. Istotnym podmiotem na tym rynku jest CEMEX Polska. – Uczestniczymy we wszystkich rodzajach kontraktów, od tych największych infrastrukturalnych, po obsługę klienta indywidualnego, gdzie potrzebne jest tylko kilka m3 betonu – mówi dyrektor zarządzający regionem Mazowsze. – Obsługujemy kilkadziesiąt budów miesięcznie – dodaje, ale jednocześnie zaznacza, że rola firmy nie polega tylko na tym, by „być”. – Próbujemy pomóc klientom znaleźć najlepsze rozwiązanie, reagujemy na potrzeby chwili, czasem staramy się naprawić to, co się wydarzyło – mówi Mariusz Młodawski.
Przykładów na takie sytuacje nie brakuje, choćby ten z budowy mostu Północnego w Warszawie. Ze względu na zbliżającą się falę powodziową i szybko podnoszący się poziom wody w Wiśle konieczny był wyścig z czasem. – W ciągu kilku godzin trzeba było zalać betonem te elementy, które były już przygotowane – opowiada Zbigniew Wołoszczak. – Sprawnie zorganizowaliśmy dostawy kilkuset ton cementu i kruszywa. Zabetonowaliśmy przygotowane elementy, zeszliśmy z budowy, a wkrótce potem weszła fala i woda wszystko zalała. Ale wtedy już nic budowanemu obiektowi nie groziło – mówi.
Według dyrektora Mariusza Młodawskiego, na tym między innymi polega orientacja na klienta. – Chodzi o to, by pomóc klientowi osiągnąć sukces – mówi. A można to robić na różne sposoby: przez optymalizację realizowanych projektów i wsparcie klienta w doborze mieszanki najlepszego produktu, przez terminowość dostawy, czy współpracę przy jak najszybszym zakończeniu projektu. Czasem także przez pomoc w wyróżnieniu się.
– Sami nie chcemy konkurować ceną, lecz jakością. Klienci też coraz częściej, aby się wyróżnić, nie chcą konkurować ceną, lecz dobrym i ciekawym rozwiązaniem. Proponujemy im więc rozwiązania, które wyróżnią ich na tle konkurencji – mówi Mariusz Młodawski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.