Partner serwisu
Biznes i przemysł

DB Schenker i Volvo Cars wykorzystają biopaliwo w transporcie morskim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
DB Schenker

Podziel się ze znajomymi:

DB Schenker i Volvo Cars rozpoczęły współpracę na rzecz bardziej zrównoważonego transportu morskiego, wysyłając 12 000 standardowych kontenerów (TEU) z częściami zamiennymi do samochodów na statkach wykorzystujących biopaliwo, co zmniejszy emisję CO2 o 84% na kontener. W sumie w ciągu roku pozwoli to zaoszczędzić około 9 000 ton CO2 w porównaniu ze statkami do transportu morskiego napędzanymi paliwami kopalnymi.

Jak podaje DB Schenker, program rozpoczął się w czerwcu i łączy m.in. zakład produkcyjny Volvo Cars w Gothenburgu z portami w Savannah, Newark i Nowym Jorku. To początek nowej, długoterminowej relacji biznesowej między operatorem logistycznym a znaną marką samochodową. DB Schenker kupuje biopaliwo drugiej generacji, powstałe na bazie estrów metylowych zużytego oleju spożywczego (UCOME).

– Jesteśmy dumni, że tak uznana marka jak Volvo Cars dołącza do DB Schenker na drodze ku czystszej logistyce przyszłości. Naszym celem jest wspieranie klientów w ograniczaniu emisji zakresu 3 pochodzących z transportu i dystrybucji. Sukces w kształtowaniu zrównoważonych łańcuchów dostaw osiągniemy tylko wtedy, gdy nadawcy, spedytorzy i przewoźnicy będą ze sobą ściśle współpracować – mówi Thorsten Meincke, Global Board Member for Air & Ocean Freight w DB Schenker.

– W Volvo Cars realizujemy misję dekarbonizacji naszego łańcucha dostaw. Silne partnerstwo z wiodącymi dostawcami usług logistycznych ma kluczowe znaczenie dla tworzenia możliwości, takich jak wykorzystanie paliw odnawialnych w transporcie morskim. Nieustannie badamy możliwości zrównoważonego rozwoju we wszystkich aspektach naszego łańcucha dostaw, chcemy również zachęcić innych producentów samochodów do działania na rzecz zwiększenia popytu na niskoemisyjny pod względem emisji dwutlenku węgla transport oceaniczny – mówi Javier Varela, Chief Operating Officer and Deputy CEO w Volvo Cars.

Paliwo odnawialne wykorzystywane w takich transportach jest certyfikowane przez niezależne organizacje i nie jest wytwarzane w konkurencji do upraw żywności. Tym samym ma ono mniejszy wpływ na środowisko, zgodnie z Dyrektywą UE w sprawie odnawialnych źródeł energii (RED).

Jeśli paliwo odnawialne nie będzie dostępne w konkretnym transporcie dla Volvo Cars, zostanie ono wykorzystane do transportu innego klienta w innym miejscu i przydzielone Volvo Cars za pomocą metodologii zwanej równoważeniem masy. Metoda ta jest regularnie kontrolowana i zapewnia, że ogólna redukcja zużycia paliw kopalnych jest zgodna z ich faktycznym wykorzystaniem w kontenerowcach – podaje informacja prasowa.

Biopaliwa: informacje

Stosowane biopaliwo nazywa się UCOME (estry metylowe zużytego oleju spożywczego), należy do grupy paliw zwanych FAME (estry metylowe kwasów tłuszczowych) i jest biopaliwem o najwyższych kryteriach jakościowych, jakie są obecnie dostępne, opartym na odpadach biogennych. DB Schenker wykorzystuje biopaliwo zgodne z unijnym rozporządzeniem RED II, załącznik IX, część A+B. Gwarantuje również niewykorzystywanie oleju palmowego i jego pozostałości (PFAD, destylaty palmowych kwasów tłuszczowych). Ponadto, posiada potrójną certyfikację potwierdzoną przez niezależne organizacje dla całego cyklu produktu, tzw. WTW (from well to wake).

W tym roku operator logistyczny zobowiązał się do zakupu 17 000 ton metrycznych biopaliwa do transportu oceanicznego. Tym działaniem podkreśla swoją wiodącą pozycję w branży w zakresie zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji. Co więcej, zwraca uwagę na wysoki popyt na paliwa alternatywne oraz ambicje firmy, aby pozyskiwać zrównoważone paliwa, zwłaszcza te syntetyczne bazujące na zielonej energii.

Całość przedsięwzięcia jest zgodna z normami ISO 14020, 14021 i 14067, a paliwo odnawialne wykorzystywane do transportów certyfikowane jest przez niezależne organizacje i nie jest wytwarzane w konkurencji do produkcji żywności.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Schenker rozwija poznański oddział

Intermodal i logistyka

DB Schenker rozwija poznański oddział

DB Schenker 10 sierpnia 2023

DB Schenker z prestiżowym certyfikatem TAPA A

Intermodal i logistyka

DB Schenker z prestiżowym certyfikatem TAPA A

DB Schenker RP 10 lipca 2023

DB Schenker i MSC z umową na transport oceaniczny z kompensacją emisji CO2

Intermodal i logistyka

DB Schenker: nowy dyrektor Biznesu Lądowego

Drogi i autostrady

Zobacz również:

DB Schenker rozwija poznański oddział

Intermodal i logistyka

DB Schenker rozwija poznański oddział

DB Schenker 10 sierpnia 2023

DB Schenker z prestiżowym certyfikatem TAPA A

Intermodal i logistyka

DB Schenker z prestiżowym certyfikatem TAPA A

DB Schenker RP 10 lipca 2023

DB Schenker i MSC z umową na transport oceaniczny z kompensacją emisji CO2

Intermodal i logistyka

DB Schenker: nowy dyrektor Biznesu Lądowego

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5