Partner serwisu
Biznes i przemysł

DB Schenker zbuduje flotę pojazdów wodorowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
DB Schenker zbuduje flotę pojazdów wodorowych
fot. mat. pras.
Dostawca usług logistycznych – DB Schenker – zamawia pierwsze ciężarówki napędzane ogniwami paliwowymi. Pierwszy pojazd trafi do firmy przed końcem tego roku.

Firma DB Schenker przedstawiła swoje plany dotyczące budowy floty pojazdów elektrycznych napędzanych ogniwami paliwowymi (FCEV). Chce je realizować we współpracy z hylane, startupem działającym w zakresie wynajmu, który jest częścią DEVK i specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań wodorowych w sektorze logistycznym.

W czerwcu odbyło się spotkanie, na którym zaprezentowano pierwszy zamówiony przez DB Schenker samochód ciężarowy napędzany ogniwami paliwowymi. Spotkanie miało miejsce w Groningen w Holandii, na

– Jestem zadowolony z postępów dotyczących testów pojazdu napędzanego wodorem do przewozów liniowych. To ważny krok na naszej drodze do transportu drogowego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla – mówi Helmut Schweighofer, CEO of DB Schenker Europe.

– Jesteśmy dumni, że możemy wspierać pionierskie działania DB Schenker za pomocą naszych ciężarówek – mówi Sara Schiffer, Managing Director w hylane. – Partnerstwo z DB Schenker dowodzi, że hylane spełnia wysokie standardy, jakich wiodące firmy wymagają w zakresie zrównoważonego transportu. Wspólnie będziemy kontynuować prace nad upowszechnianiem ciężarówek napędzanych wodorem w Europie.

DEVK/hylane i DB Schenker rozpoczęły współpracę prawie dwa lata temu. Obie firmy rozumieją znaczenie wodoru dla transformacji sektora transportowego, dlatego połączyły swoje siły.

– Oprócz koncepcji wynajmu 360 stopni, celem współpracy jest opracowanie kombinacji samochodu ciężarowego z naczepą typu swap-body. Ma ona przewozić nasz standardowy typ nadwozia swap-body o długości 7 820 mm – mówi Wolfgang Janda, Executive Vice President, Head of Network & Linehaul Management at DB Schenker. – Jest to nowość na rynku i pozwoli nam na dekarbonizację bez utraty wydajności w naszej sieci transportu lądowego.

W porównaniu z pojazdami akumulatorowo-elektrycznymi, w transporcie dalekobieżnym samochody ciężarowe napędzane ogniwami paliwowymi oferują szereg korzyści. Ich maksymalna ładowność jest większa, większy jest też zasięg, a proces tankowania porównywalny z pojazdami z silnikiem Diesla.

DB Schenker planuje rozpocząć z wybranymi klientami testy terenowe na kilku kierunkach na początku 2023 roku. Zamierza również rozszerzyć skalę i skomercjalizować działalność począwszy od trzeciego kwartału 2023 r., przy czym postępy w tym zakresie będą zależały od takich czynników, jak infrastruktura wodorowa i akceptacja rynku. DB Schenker, wraz ze swoimi przewoźnikami, dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 roku. Wykorzystanie zielonego wodoru (wodoru produkowanego przy użyciu odnawialnych źródeł energii) jest istotnym elementem strategii dekarbonizacji firmy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodorowe patenty z Japonii

Inżynieria i innowacje

Wodorowe patenty z Japonii

Tomasz Dominiak 08 listopada 2024

Wodór nie będzie paliwem przyszłości, ale rozwiąże inne problemy

Biznes i przemysł

Cele gospodarki wodorowej nie do spełnienia przed 2030 r.?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Stadler podkręca tempo automatyzacji

Biznes i przemysł

Stadler podkręca tempo automatyzacji

inf. pras. 09 września 2025

Po rynku kolejowym, Mirbud chce wejść na energetyczny

Biznes i przemysł

Mirbud: Cel 1 mld zł w kontraktach kolejowych nie był na wyrost

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wodorowe patenty z Japonii

Inżynieria i innowacje

Wodorowe patenty z Japonii

Tomasz Dominiak 08 listopada 2024

Wodór nie będzie paliwem przyszłości, ale rozwiąże inne problemy

Biznes i przemysł

Cele gospodarki wodorowej nie do spełnienia przed 2030 r.?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Stadler podkręca tempo automatyzacji

Biznes i przemysł

Stadler podkręca tempo automatyzacji

inf. pras. 09 września 2025

Po rynku kolejowym, Mirbud chce wejść na energetyczny

Biznes i przemysł

Mirbud: Cel 1 mld zł w kontraktach kolejowych nie był na wyrost

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij