Partner serwisu
Drogi i autostrady

Adamczyk: Koniec z zakładem fotograficznym Rostowskiego i Nowaka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
09-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Adamczyk: Koniec z zakładem fotograficznym Rostowskiego i Nowaka
fot. www.andrzejadamczyk.pl
Prawo i Sprawiedliwość przedstawiło w sejmie projekt zmian ustawy Prawo o ruchu drogowym. Andrzej Adamczyk w imieniu klubu mówił, że należy racjonalnie lokalizować fotoradary, aby nie były wciąż maszynką do zarabiania pieniędzy.

– Celem naszej ustawy jest rzeczywiste bezpieczeństwo kierowców i użytkowników dróg, a nie traktowanie ich jako dojnej krowy do łatania dziury budżetowej, bo tak chcecie korzystać z sieci fotoradarów – mówił do rządzącej koalicji poseł PiS.

Andrzej Adamczyk przyznał, że polityka radarowa premiera Donalda Tuska nie zdaje egzaminu. Miała służyć łataniu dziury budżetowej, ale to się nie udało. Dlaczego? – W zeszłym roku zaplanowaliście złupić kierowców na kwotę 1,2 mld zł, a udało się wydrzeć zaledwie kwotę 23 mln zł. Z zaplanowanego na ten rok budżetu 1,5 mld zł za 3 miesiące tego roku złupiliście 22 mln zł. Fotoradary nie są narzędziem generującym wpływy do budżetu, fotoradary powinny ratować życie ludziom, a nie budżet – tłumaczył poseł.

Poseł przypomniał, że ze strony ekipy rządzącej płyną komunikaty chwalące efektywność fotoradarów, które zmniejszają liczbę wypadków i wpływają na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jednak to nie prędkość okazuje się być przyczyną tych wypadków.

– Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła w 2011 roku, że podstawową przyczyną wypadków jest zły tan sieci drogowej, nieprawidłowości w organizacji ruchu drogowego, w szkoleniu kierowców, zły stan pojazdów – wyliczał Adamczyk.

Poseł przypomniał, że nadmierna prędkość stanowi bardzo mały procent przyczyn wypadków. Faktycznie, za niebezpieczne zdarzenia na drodze odpowiada zły stan infrastruktury, koleiny, brak remontów dróg, złe oznakowanie. Zarzucał, że państwo nie inwestuje właściwych środków finansowych w naprawę dróg.

– Co proponujemy? Aby fotoradary były instalowane tylko w miejscach, gdzie w ostatnim czasie wystąpiły wypadki drogowe powodowane nadmierną prędkością. Proponujemy, aby ograniczyć instalację do takich miejsc, bo urządzenia te są elementem bezpieczeństwa na drodze i one muszą spowalniać ruch tam, gdzie istnieje faktyczne zagrożenie. One nie mogą być pułapkami na kierowców – mówił poseł Adamczyk.

PiS proponujemy, by utworzyć specjalny fundusz celowy, na który trafią pieniądze z mandatów wystawionych przez fotoradary. Środki z funduszu byłyby skierowane na naprawę dróg, poprawę skrzyżowań, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Proponujemy również, aby ITD powołana do nadzoru transportu drogowego w Polsce ograniczyła się do pieczy nad fotoradarami. Proponujemy znieść możliwość ścigania kierowców nieoznakowanymi samochodami Inspekcji – oznajmił poseł.

– Proponujemy, aby znieść możliwość pomiaru odcinkowego. Dziś obywatel państwa nie może być śledzony w każdym miejscu, a liniowy pomiar prędkości przypomina technologii orwellowskie. Na to zgody być nie może – powiedział Andrzej Adamczyk.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Agresja na drogach coraz większa. Wskazano powody

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Damian Kelman 23 czerwca 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Agresja na drogach coraz większa. Wskazano powody

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Damian Kelman 23 czerwca 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij