Rynek Infrastruktury
W sumie do GDDKiA wpłynęło dziesięć ofert od firm i konsorcjów z Polski, Hiszpanii, Portugalii, Czech i Włoch. Wszyscy oferenci podali najkrótsze możliwe terminy wykonania zadania, czyli 22 miesiące (maksymalnie mogło to być 25 miesięcy) oraz najdłuższe możliwe gwarancje – na okres dziesięciu lat. Poza ceną, oba te czynniki będą brane pod uwagę pry wyborze oferty najkorzystniejszej.
Rozpiętość cenowa złożonych ofert była znacząca. Najdroższa oferta wpłynęła od firmy Trakcja PRKiI, a jej wartość to 705,2 mln zł. Najtańsza była oferta Astaldi, które zaproponowało 434,8 mln zł za wykonanie inwestycji. Pozostałe oferty mieściły się w granicach od 473,3 mln zł do 585,5 mln zł. Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na inwestycję to 597,586 mln zł.
W ramach inwestycji powstanie 15,4-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma węzłami drogowymi. Na trasie powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu. Powstaną też drogi zbiorcze i dojazdowe. Zakończenie realizacji inwestycji jest planowane na wiosnę 2017 roku.