Rynek Infrastruktury
Nie wszystkie odcinki A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą są opóźnione. Jak poinformował Strabag, prace na wykonywanym przez tę spółkę odcinku przebiegają w stu procentach zgodnie z planem. Zakończono już większość robót branżowych, w tym m.in. przebudowę kolizji energetycznych, gazowych, telekomunikacyjnych i wodociągowych, jak również roboty przy budowie obiektów mostowych. W 65 procentach zakończono prace bitumiczne na ciągu głównym autostrady. Na trasie głównej sfinalizowano także prace ziemne oraz układanie kluczowych warstw konstrukcyjnych.
Trwają prace przy budowie ekranów akustycznych, dróg serwisowych oraz dróg dojazdowych do obiektów nad autostradą oraz prace wykończeniowe. Przed wykonawcą pozostaje także ukończenie budowy obiektów użyteczności publicznej na odcinku Stryków-Konotopa. Wśród nich będą: stacja poboru opłat (SPO – Grodzisk Mazowiecki) i punkt poboru opłat w pobliżu Pruszkowa (PPO - Pruszków), a w pobliżu Brwinowa dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP – Brwinów północny i południowy), które docelowo staną się obiektami II i III klasy. Prace nad obiektami użyteczności publicznej będące w zakresie prac Strabag są realizowane zgodnie z harmonogramem i zostaną oddane do użytkowania razem z całą autostradą.
Kolejnym i ostatnim kamieniem milowym inwestycji będzie oddanie do ruchu jezdni głównych (po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku) zgodnie z obowiązującymi przepisami technicznymi.
Kontrakt realizowany przez Strabag, to kontrakt typu „Zaprojektuj i zbuduj". Pierwszy jego etap (zaprojektowanie odcinka D autostrady A2 Stryków-Konotopa) rozpoczął się 5 października 2009 roku. Kolejny etap prac, tym razem już budowlanych rozpoczął się 12 sierpnia 2010 roku. Według prognoz, w pierwszym roku użytkowania odcinkiem tym będzie jeździć ponad 70 tysięcy pojazdów na dobę.