Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy, który zrealizuje doświetlenie przejść dla pieszych na drodze ekspresowej S11 w okolicach Poznania i Kórnika oraz na obwodnicy Jarocina. W przetargu wpłynęło 10 ofert.
W przetargu wpłynęło 10 ofert, a najkorzystniejszą złożyło Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe E-BUD Grzegorz Zielonka, które zaproponowało nieco ponad 280 tysięcy złotych. Najdroższą ofertę złożyła firma Eco Energy Poland Mariusz Staniek na kwotę prawie 680 tysięcy złotych. Termin realizacji to 170 dni od dnia podpisania umowy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczyła na ten cel ponad 420 tysięcy złotych. W ramach kontraktu wykonawca będzie odpowiedzialny za doświetlenie przejść dla pieszych na węzłach Gądki i Borówiec między Kórnikiem a Poznaniem, a także w Mieszkowie na obwodnicy Jarocina.
Pozostałe oferty (wartość w przybliżeniu) złożyli:
- Ductus – 460 tys. zł,
- Elektrobud Mateusz Czerniak – 420 tys. zł,
- InQubator – 430 tys. zł,
- Przedsiębiorstwo Drogowe „KONTRAKT” – 470 tys. zł,
- Rotomat – 490 tys. zł,
- SPIE Stangl Technik – 570 tys. zł,
- TIOMAN GROUP – 410 tys. zł,
- Zakład Budowy i Konserwacji Urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Józef Wojciechowski – 540 tys. zł.
Droga ekspresowa S11 między Poznaniem a Kórnikiem została oddana do użytku w 2009 roku, po zakończeniu rozpoczętej trzy lata wcześniej modernizacji drogi krajowej nr 11. W porównaniu z innymi drogami ekspresowymi w Polsce odcinek ten wyróżnia się dużym zagęszczeniem węzłów oraz ulokowaniem przystanków autobusowych: bezpośrednio na specjalnie wydzielonych pasach ruchu w miejscowości Skrzynki, na specjalnym łącznikach tylko dla autobusów w rejonie węzła Borówiec, a nawet w zatoce autobusowej umiejscowionej bezpośrednio na wjeździe na trasę, jak ma to miejsce w przypadku węzła Gądki.
Osobliwe rozwiązanie jest jednak koniecznością, ponieważ wspomniane miejscowości wraz z Kórnikiem generują duży ruch w kierunku Poznania, a w tym korytarzu w zasadzie nie ma innych dróg, które zapewniałyby sprawny dojazd w kierunku centrum Poznania. Jedyną opcją alternatywną jest kręty i znacznie wydłużony względem linii prostej ciąg dróg lokalnych na południe od terenów 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego.