20 października 2025 roku firma Berger Bau podpisała z Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei we Wrocławiu umowę na realizację kolejnego projektu drogowego w regionie. Tym razem ten generalny wykonawca odpowie za kompleksowy remont drogi wojewódzkiej nr 338 na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną nr G102806 w miejscowości Golina do granicy miejscowości Stary Wołów, w kilometrażu od 9+900 do 11+810. Wartość kontraktu wynosi 2 946 765,83 zł brutto, a czas realizacji przewidziano na 6 miesięcy – do 20 kwietnia 2026 roku.
Remont obejmuje ważny odcinek w układzie komunikacyjnym regionu, łączący Wołów z północną częścią powiatu i umożliwiający dojazd do dróg wyższego rzędu. Stan techniczny drogi od lat wymagał gruntownej modernizacji – nawierzchnia była skoleinowana, z licznymi spękaniami podłużnymi i wykruszeniami, co wpływało nie tylko na komfort jazdy, lecz także na bezpieczeństwo ruchu.
Od wzmocnienia konstrukcji po nową geometrię poboczy
Zadanie zakłada doprowadzenie nośności jezdni do parametrów klasy KR3, zgodnie z obowiązującymi normami, oraz poprawę stanu poboczy i odwodnienia. Berger Bau wykona kompleksowy remont nawierzchni z odtworzeniem konstrukcji drogi, umocnieniem poboczy i wykonaniem nowego oznakowania pionowego i poziomego.
– W ramach inwestycji Berger Bau przeprowadzi kompleksowe prace obejmujące zarówno modernizację konstrukcji drogi, jak i odtworzenie jej elementów towarzyszących. Planowane roboty rozpoczną się od frezowania istniejącej nawierzchni bitumicznej, po czym wykonana zostanie nowa konstrukcja jezdni z warstwą wzmocnienia podłoża oraz podbudową wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu. Następnie ułożone zostaną nowe warstwy bitumiczne – mówi Grzegorz Serafin, Prokurent i Dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w firmie Berger Bau i dodaje:
– Równolegle zajmiemy się ścinką i umocnieniem poboczy kruszywem, a także oczyszczeniem i odmuleniem rowów przydrożnych w celu zapewnienia prawidłowego odwodnienia drogi. W ramach prac porządkowych przewidujemy również usunięcie kolidującej zieleni – w tym krzewów i samosiejek – oraz przycięcie gałęzi drzew ograniczających widoczność. Uzupełnieniem zakresu będzie wymiana nawierzchni na zjazdach oraz wykonanie nowych przepustów pod zjazdami, z możliwością remontu istniejących, jeśli ich stan techniczny na to pozwoli.
Po zakończeniu prac teren zostanie uporządkowany, a droga otrzyma nowe, trwałe i dobrze widoczne oznakowanie poziome grubowarstwowe oraz nowoczesne oznakowanie pionowe.
Etapowanie prac i organizacja ruchu
Prace rozpoczną się na przełomie listopada i grudnia 2025 roku, po uzyskaniu zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu. Ze względu na lokalny charakter trasy oraz konieczność zachowania przejezdności, Berger Bau przeprowadzi remont etapowo – z zamknięciem połowy jezdni i wprowadzeniem ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną.
– Harmonogram realizacji w dużym stopniu zależeć będzie od pogody. Choć czas przewidziany w umowie to sześć miesięcy, to ponad połowa tego okresu przypada na sezon zimowy, a zastosowana technologia – w tym podbudowa typu MCE – wymaga temperatur powyżej +5°C w ciągu doby. Zakładamy ukończenie robót do 20 kwietnia 2026 roku, jednak możliwe są korekty terminu, jeśli warunki atmosferyczne uniemożliwią prowadzenie prac – wyjaśnia Grzegorz Serafin, Prokurent i Dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w firmie Berger Bau.
Choć przedsięwzięcie nie należy do najbardziej złożonych inwestycji drogowych w portfelu spółki, Berger Bau podchodzi do niego z pełnym profesjonalizmem i dbałością o każdy szczegół. Jak podkreśla ekspert firmy, nie ma szczególnych trudności technologicznych, a zakres robót jest typowy dla remontów prowadzonych na drogach wojewódzkich. Pewne wyzwanie może natomiast stanowić zachowanie stateczności skarp istniejącego korpusu drogowego, zwłaszcza w przypadku intensywnych opadów czy wahań temperatur.
W trosce o bezpieczeństwo i komfort kierowców
Realizacja projektu znacząco poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżnych, przywracając drodze wojewódzkiej nr 338 parametry techniczne zgodne z obowiązującymi standardami. Modernizacja przyczyni się także do lepszego odwodnienia i stabilności nawierzchni, ograniczając ryzyko degradacji jezdni w kolejnych latach. W efekcie, wiosną 2026 roku kierowcy z regionu Wołowa będą mogli korzystać z bezpieczniejszej, równej i trwalszej nawierzchni, co bezpośrednio przełoży się na poprawę płynności ruchu i komfortu podróżowania w tej części Dolnego Śląska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.