Partner serwisu
Drogi i autostrady

Bramki na A1 znowu pójdą w górę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
19-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bramki na A1 znowu pójdą w górę
fot. GDDKiA
Bramki na autostradzie A1 będą w najbliższe wakacje otwierane cyklicznie przez jej operatora – podał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Jak podaje „Gazeta Wyborcza” – będą one podnoszone na co najmniej 30 minut, tak żeby rozładowywać tworzące się tam zatory.

Bramki na autostradzie A1 przy wzmożonym ruchu w wakacje są podnoszone już od kilku lat. Ma to być odpowiedź na ruch piętrzący się przy zjeździe z drogi, którą kierowcy podróżują nad morze. Decyzją ministra infrastruktury i budownictwa również w tym roku będą one otwierane cyklicznie.

– Bramki otwierane będą jedynie w sytuacjach wyjątkowych, w razie wystąpienia nadmiernych utrudnień dla podróżnych – tłumaczy Anna Kordecka, rzecznik Gdańsk Transport Company (GTC), która jest operatorem odcinka A1 pomiędzy Gdańskiem a Toruniem. – Decyzje o podniesieniu szlabanów będziemy podejmować w zależności od aktualnej sytuacji przed bramkami – dodaje.

Szlabany zjazdowe mają być podnoszone na okres ok. 30 minut w sytuacji, gdy średni czas oczekiwania pojazdów na uiszczenie opłaty przy bramkach w Nowej Wsi lub w Rusocinie przekroczy 45 minut.

Niestety to nie rozwiązuje problemu. Korki drogowe jedynie przenoszą się sprzed bramek zjazdowych na A1 na inne drogi. W wyniku otwarcia szlabanów wielu kierowców decyduje się na podróż autostradą zamiast innymi trasami. To powoduje ogromny wzrost natężenia pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta i na dojazdach do niej. W wyniku tego czas tracą nie tylko kierowcy, którzy wcześniej stali przed bramkami, ale także mieszkańcy Trójmiasta i okolic.

– Dodatkowo otwieranie bramek wpłynęło na znaczący wzrost ruchu na zarządzanym przez nas odcinku autostrady – mówi Kordecka.

Taka sytuacja zdarzała się przede wszystkim w latach 2014-2015 kiedy bramki zjazdowe były podnoszone na całe weekendy. Tym razem, tak jak w 2016 roku, otwarcia mają być czasowe, uzależnione od natężenia ruchu i zarządzane przez operatora pomorskiego odcinka autostrady A1.

Jak podaje „Gazeta Wyborcza” – w założeniu chodzi o to, aby czas oczekiwania na wjazd lub zjazd z autostrady był rozłożony równomiernie. Problemem są bowiem kumulacje ruchu, które następują w wakacje w konkretnych godzinach, np. w piątek wieczorem, sobotę rano lub niedzielę po południu.

– W dni powszednie nie dochodziło do korków, ponieważ ruch rozkładał się płynnie w ciągu całego dnia – tłumaczy Kordecka. – Przykładowo w niedzielę, 10 lipca natężenie osiągnęło 69,6 tys. pojazdów i doprowadziło do korków. Z kolei w poniedziałek, 25 lipca odnotowano o ponad 3 tys. więcej pojazdów, czyli 72,9 tys.. Nie powodowało to utrudnień na bramkach, ponieważ rozłożyło się równomiernie na wszystkie godziny dnia – komentuje.

Poza otwarciem bramek korkom zapobiec ma m.in. zaokrąglenie stawki opłaty za przejazd całym odcinkiem z 29,90 zł do 30 zł, zapewnienie pełnej obsady wszystkich stanowisk poboru opłat, a także utworzenie tzw. bramek rewersyjnych. Dodatkowo, GTC uruchomiło też aplikację „AmberOne w podróży”, dzięki której kierowcy jeszcze przed wyruszeniem w podróż będą mogli sprawdzić aktualną sytuację na drodze.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

Prawie 60 km autostrady A1 dostępne dla kierowców

Drogi i autostrady

Prawie 60 km autostrady A1 dostępne dla kierowców

Redakcja/inf. pras. 30 grudnia 2021

Boston chce stworzyć przestrzeń miejską pod autostradą. Powstanie tam park

Drogi i autostrady

A2 Świecko – Nowy Tomyśl, czyli przejście dla zwierząt średnio co 700 m

Drogi i autostrady

Dziś powroty z długiego weekendu. Czy kierowców znowu czekają korki na A1?

Drogi i autostrady

Łódź: Po otwarciu A1 tranzyt przez miasto spadł o połowę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

Prawie 60 km autostrady A1 dostępne dla kierowców

Drogi i autostrady

Prawie 60 km autostrady A1 dostępne dla kierowców

Redakcja/inf. pras. 30 grudnia 2021

Boston chce stworzyć przestrzeń miejską pod autostradą. Powstanie tam park

Drogi i autostrady

A2 Świecko – Nowy Tomyśl, czyli przejście dla zwierząt średnio co 700 m

Drogi i autostrady

Dziś powroty z długiego weekendu. Czy kierowców znowu czekają korki na A1?

Drogi i autostrady

Łódź: Po otwarciu A1 tranzyt przez miasto spadł o połowę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5