Partner serwisu
Drogi i autostrady

Budimex o oddaniu odcinka S61 Stawiski – Szczuczyn [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W poniedziałek (9 sierpnia) oddano do ruchu dwa odcinki drogi ekspresowej S61 w województwie podlaskim. Wykonawcą odcinka od Stawisk do Szczuczyna był Budimex, który podsumował zrealizowaną właśnie inwestycję.

W poniedziałek, 9 sierpnia 2021 r., nastąpiło uroczyste otwarcie drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: węzeł Stawiski (bez węzła) – początek obwodnicy Szczuczyna, o długości ok. 18 km, z udziałem m. in. premiera Ministrów Mateusza Morawieckiego oraz ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. W opublikowanym komunikacie Budimex informuje, że zakończył roboty i uzyskał pozwolenie na użytkowanie dla trasy głównej drogi ekspresowej S61 już 15 lipca 2021 r.

Kontrakt podpisany cztery lata temu


Kontrakt na budowę drogi ekspresowej S61, odcinek: węzeł Stawiski (bez węzła) – początek obwodnicy Szczuczyna został podpisany przez Budimex oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad 31 października 2017 r. Inwestycja realizowana była w formule „Projektuj i Buduj”, natomiast wartość kontraktu wyniosła ok. 300 mln zł netto. Po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i przekazaniu przez Inwestora placu budowy, w dniu 3 września 2019 r. Budimex przystąpił do realizacji prac budowlanych.

Wybudowany odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Stawiski i Szczuczyn znajduje się na terenie województwa podlaskiego, w powiatach kolneńskim i grajewskim i przebiega przez gminy Stawiski, Grabowo i Szczuczyn. Odcinek ten stanowi fragment drogi krajowej S-61 Ostrów Mazowiecka – Łomża – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko. Jak podkreśla Budimex, inwestycja ma duże znaczenie, zarówno dla Polski, jak i dla Europy. Realizacja projektu i budowy drogi ekspresowej S61 prowadzi do utworzenia tranzytowego układu dróg na terenie Polski, co jest niezbędnym działaniem w celu przystosowania infrastruktury drogowej do standardów Unii Europejskiej.

Część Via Baltica

- Cieszymy się, że jako doświadczony generalny wykonawca mogliśmy zrealizować projekt oraz budowę kolejnego odcinka strategicznej dla ruchu lokalnego i krajowego drogi ekspresowej S61 i tym samym przyczynić się do doskonalenia polskiej infrastruktury drogowej – komentuje Artur Popko, prezes spółki Budimex.

Odcinek będący przedmiotem projektu wybudowano jako część trasy Via Baltica. Prowadzi ona wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku Warszawa – Ostrów Mazowiecka, następnie łączy się z drogą ekspresową S61, biegnącą z Ostrowi Mazowieckiej do granicy Polski, znajdującej się na terenie miejscowości Budzisko. Budowa drogi ekspresowej S61 wiąże się z wieloma korzyściami dla ruchu drogowego m.in. usprawnieniem funkcjonowania dróg krajowych i wojewódzkich poprzez przejęcie części ruchu, odseparowanie od obszarów zabudowanych ruchu ciężkiego czy też ograniczenie negatywnego wpływu gazów spalinowych na środowisko - podsumowuje spółka.

Podstawowe informacje techniczne:
  • Przekrój drogi 2x2
  • Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
  • Szerokość pasów awaryjnych: 2,5 m
  • Szerokość poboczy: minimum 0,75 m
  • Kategoria ruchu: KR7
  • Nawierzchnia: betonowa i bitumiczna
  • Ilość węzłów: 1 - Węzeł " „Grabowo” zlokalizowany w km 6+633 drogi ekspresowej S61 na połączeniu z drogą powiatową nr 1828B
  • Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): „MOP Zabiele Zachód” i „MOP Zabiele Wschód”
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Via Baltica coraz bliżej ukończenia. S61 na Mazurach w komplecie

Drogi i autostrady

Via Baltica coraz bliżej ukończenia. S61 na Mazurach w komplecie

Redakcja/inf. pras. 12 sierpnia 2023

Dwa odcinki S61 oddane do ruchu

Drogi i autostrady

Dwa odcinki S61 oddane do ruchu

inf. pras oprac. JM 09 sierpnia 2021

Spółka zależna Unibepu z umową na obiekty na trasie Via Baltica

Drogi i autostrady

Jest ostatni wniosek o ZRID dla szlaku Via Baltica

Drogi i autostrady

Tak wygląda budowa S61 Szczuczyn – Ełk z lotu ptaka

Drogi i autostrady

Tak wygląda budowa S61 Szczuczyn – Ełk z lotu ptaka

Magdalena Romanowska 15 września 2020

Zobacz również:

Via Baltica coraz bliżej ukończenia. S61 na Mazurach w komplecie

Drogi i autostrady

Via Baltica coraz bliżej ukończenia. S61 na Mazurach w komplecie

Redakcja/inf. pras. 12 sierpnia 2023

Dwa odcinki S61 oddane do ruchu

Drogi i autostrady

Dwa odcinki S61 oddane do ruchu

inf. pras oprac. JM 09 sierpnia 2021

Spółka zależna Unibepu z umową na obiekty na trasie Via Baltica

Drogi i autostrady

Jest ostatni wniosek o ZRID dla szlaku Via Baltica

Drogi i autostrady

Tak wygląda budowa S61 Szczuczyn – Ełk z lotu ptaka

Drogi i autostrady

Tak wygląda budowa S61 Szczuczyn – Ełk z lotu ptaka

Magdalena Romanowska 15 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5