Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Budimex z najkorzystniejszą ofertą w przetargu na obwodnicę Sanoka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
16-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-03-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budimex z najkorzystniejszą ofertą w przetargu na obwodnicę Sanoka
fot. Silar (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
W ogłoszonym w ramach rządowego Programu Budowy 100 Obwodnic przetargu na realizację drugiego etapu budowy obwodnicy Sanoka za najbardziej korzystną została uznana oferta złożona przez Budimex. Nowy 2-kilometrowy fragment powstanie w przebiegu drogi krajowej nr 28. Kolejny kilometr trasy powstanie w ramach rozbudowy istniejącego odcinka drogi krajowej nr 84. Ma to być pierwsze zadanie w ramach rzeczonego programu realizowane w województwie podkarpackim.

Liczący 35 tys. mieszkańców Sanok znajduje się w południowo-wschodniej części województwa podkarpackiego. Choć miasto nie znajduje się bezpośrednio w Bieszczadach, jest z nimi w pewnym stopniu utożsamiane jako największe miasto w ich okolicy. Łączą się tu drogi krajowe nr 28 i 84. Przemierzając trasę w osi wschód-zachód pomiędzy Krosnem a Ustrzykami Dolnymi już dziś można ominąć Sanok dzięki zakończeniu realizacji pierwszego etapu obwodnicy w 2020 roku.


OpenStreetMap

Trasa w kierunku Przemyśla wciąż wiedzie jednak przez przez obszar zabudowany w w pobliżu centrum miasta. W dodatku jej obecny przebieg oznacza konieczność cofnięcia się z istniejącego odcinka obwodnicy, a następnie pokonania szeregu skrzyżowań. Już w najbliższych latach ów stan rzeczy ulegnie zmianie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła bowiem przetarg na realizację w systemie “projektuj i buduj” drugiego etapu obwodnicy Sanoka.

Oferta PORR najtańsza, ale odrzucona

Za najbardziej korzystną została uznana oferta, którą złożył Budimex, który oczekuje za realizację zadania nieco powyżej 152 mln zł. Nie była ona najtańsza – ofertę o najniższej wartości złożył PORR, który wycenił realizację inwestycji na niespełna 130 mln zł. Jego oferta została jednak odrzucona. Jak wskazuje GDDKiA, odrzucenie najtańszej oferty było podyktowane niezgodnością złożonych dokumentów z warunkami zamówienia oraz nieprzedłużeniem związania ofertą. Droższe oferty złożyły STRABAG (blisko 182 mln zł), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (niemal 201 mln zł) oraz Nowak Mosty (blisko 212 mln zł).


mat. pras. GDDKiA

Cena tradycyjnie była głównym kryterium oceny ofert w przetargu. Potencjalni wykonawcy mogli uzyskać z tego tytułu maksymalnie 60% punktów, podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce. Zamawiający brał również pod uwagę przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze oraz na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem. W przypadku obydwu kryteriów pozacenowych możliwe było przyznanie do 20% punktów.

Most nad Sanem i linią kolejową

Nowy fragment DK nr 28 powstanie na terenie gminy miejskiej Sanok, gminy wiejskiej Sanok oraz gminy miejsko-wiejskiej Zagórz. Połączy ona istniejącą obwodnicę z miejscowością Bukowce na drugim brzegu Sanu, wykorzystując fragment DK nr 84 (prace na kilometrowym odcinku mają być realizowane pod ruchem, a następnie odbijając w kierunku północno-wschodnim po nowym śladzie o długości 2 kilometrów, przekraczając San. Największym obiektem inżynieryjnym na trasie będzie most nad linią kolejową nr 108 i Sanem o długości ponad 300 metrów i 150-metrowym przęśle nurtowym.


Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla inwestycji

Powstaną także trzy inne mosty, jak i trzy przepusty. Nie zabraknie także urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska (w tym ekranów akustycznych i przejścia dla zwierząt), chodników, ciągów pieszo-rowerowych, czy przeznaczonych do obsługi przyległych nieruchomości jezdni dodatkowych. Na skrzyżowaniach nowego fragmentu ze wspólnym przebiegiem z DK nr 84 i istniejącym przebiegiem DK nr 28 powstaną ronda. – Trasa przebiegać będzie po zróżnicowanym wysokościowo terenie, charakteryzującym się skomplikowaną budową geologiczną, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny – czytamy w komunikacie prasowym GDDKiA.

Całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego

Po zakończeniu realizacji drugiego etapu obwodnicy Sanoka z miasta całkowicie wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy. W efekcie poprawie ulegnie standard życia społeczności lokalnej, zwiększy się także bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego. Trasa z Krosna do Przemyśla (jak i inne na DK nr 28 przez Sanok) ulegnie skróceniu, co przełoży się na możliwość osiągnięcia lepszych czasów przejazdu. GDDKiA podkreśla, że rozbudowana obwodnica usprawni również przejazdy do przejść granicznych w Medyce i Korczowej, łączących Unię Europejską i Ukrainę.

Nowy odcinek, podobnie jak wszystkie inne realizowane w ramach rządowego Programu Budowy 100 Obwodnic, będzie miał standard właściwy drodze klasy technicznej GP. Oznacza to m.in. parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń na poziomie 115 kN na oś, czy szerokość pasa ruchu na poziomie nie mniejszym niż 3,5 metra, a także metrowe pobocze utwardzone i co najmniej 0,75-metrowe pobocze gruntowe ulepszone.

W tym miejscu warto dodać, że w województwie podkarpackim w przebiegu DK nr 28 powstaną również obwodnice Miejsca Piastowego oraz Przemyśla. Będą to jednak znacznie większe projekty – w ramach każdego z nich powstanie nowy fragment liczący ok. 22 kilometry długości. Dla każdej z inwestycji jest obecnie przygotowywane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Drogi i autostrady

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2024

Podkarpackie. Poprawi się droga w kierunku Soliny

Drogi i autostrady

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Ulica Załęska w Rzeszowie będzie przebudowana

Miasto

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Drogi i autostrady

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2024

Podkarpackie. Poprawi się droga w kierunku Soliny

Drogi i autostrady

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Ulica Załęska w Rzeszowie będzie przebudowana

Miasto

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5