Partner serwisu
Drogi i autostrady

Budowa DTŚ przyniesie wiele korzyści

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
06-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budowa DTŚ przyniesie wiele korzyści
fot. DTŚ S.A./K.Krzemiński
Powstające w Gliwicach dwa odcinki Drogowej Trasy Średnicowej mają kosztować około 1,2 mld zł. Koszty poniesione na realizację inwestycji zwrócą się w innych korzyściach. Wraz z zakończeniem budowy DTŚ spodziewana jest poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie negatywnego wpływu inwestycji na środowisko.

Spodziewany jest spadek liczby wypadków o 82 procent, o połowę zostanie zredukowane zanieczyszczenia powietrza. O 47 procent zmniejszą się koszty paliwa, a koszty eksploatacji o 39 procent.

Nie jest możliwe wyliczenie oszczędności co do grosza, jednak gliwicki ratusz ostrożnie zakłada, że każdy z kierowców mógłby oszczędzić złotówkę dziennie, co daje kwotę 330 mln zł w ciągu roku. Są to pieniądze prywatnych kierowców.

Budowa śląskiego odcinka DTŚ, którą rozpoczęto w 1986 roku, zakończy się w przyszłym roku. Dwa ostatnie jej fragmenty powstają w Gliwicach. Trasa przyniesie wiele pozytywnych zmian dla globalnej gospodarki i środowiska naturalnego. Dzięki nowej drodze oszczędności mogą spodziewać się też kierowcy z niej korzystający.

 


Większy widok mapy

Codziennie między Katowicami a Gliwicami przejeżdża około 150 tys. samochodów, z czego prawie 90 procent to ruch wewnątrz aglomeracji. Zaledwie co dziesiąty pojazd pokonuje trasę w celach tranzytowych. Liczba ta w powiązaniu z faktem, że w miastach, przez które przebiega DTŚ, mieszka 1 mln ludzi uzmysławia, jak wiele osób zyskuje na budowie trasy.

Budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach została podzielona na odcinek G1 wykonywany przez firmę Skanska oraz G2 realizowany przez konsorcjum Eurovia i Bilfinger Infrastructure. W ramach pierwszego odcinka powstaje węzeł DTŚ i autostrady A1. Prace z nim związane ruszyły latem 2013 roku.

Wykonawca zajmuje się też budową łącznic węzła. Jego budowa powinna zakończyć się w sierpniu, z kolei na wrzesień tego roku zaplanowano oddanie do użytku całego odcinka G1. Z kolei na odcinku G2 pojawiły się opóźnienia. Pierwotnie prace miały zakończyć się do grudnia 2014 roku, jednak już wiadomo, że przeciągną się do wiosny 2015 roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stefan Bekir Assanowicz, Trakcja SA: Z optymizmem patrzymy w przyszłość

Biznes i przemysł

Stefan Bekir Assanowicz, Trakcja SA: Z optymizmem patrzymy w przyszłość

Redakcja 01 października 2025

Budowa S74 wkracza do Przełomu

Drogi i autostrady

Budowa S74 wkracza do Przełomu

GDDKiA Kielce 22 września 2025

NIK ma uwagi do budowy obwodnic

Polityka i prawo

NIK ma uwagi do budowy obwodnic

inf. pras./red. 16 września 2025

Gliwice: Raport z budowy DTŚ

Drogi i autostrady

Gliwice: Raport z budowy DTŚ

Rynek Infrastruktury 28 lutego 2014

Zabrze: Otwarcie DTŚ przed weekendem?

Drogi i autostrady

Zabrze: Otwarcie DTŚ przed weekendem?

Rynek Infrastruktury 30 lipca 2014

Zobacz również:

Stefan Bekir Assanowicz, Trakcja SA: Z optymizmem patrzymy w przyszłość

Biznes i przemysł

Stefan Bekir Assanowicz, Trakcja SA: Z optymizmem patrzymy w przyszłość

Redakcja 01 października 2025

Budowa S74 wkracza do Przełomu

Drogi i autostrady

Budowa S74 wkracza do Przełomu

GDDKiA Kielce 22 września 2025

NIK ma uwagi do budowy obwodnic

Polityka i prawo

NIK ma uwagi do budowy obwodnic

inf. pras./red. 16 września 2025

Gliwice: Raport z budowy DTŚ

Drogi i autostrady

Gliwice: Raport z budowy DTŚ

Rynek Infrastruktury 28 lutego 2014

Zabrze: Otwarcie DTŚ przed weekendem?

Drogi i autostrady

Zabrze: Otwarcie DTŚ przed weekendem?

Rynek Infrastruktury 30 lipca 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij