Rynek Infrastruktury
Spodziewany jest spadek liczby wypadków o 82 procent, o połowę zostanie zredukowane zanieczyszczenia powietrza. O 47 procent zmniejszą się koszty paliwa, a koszty eksploatacji o 39 procent.
Nie jest możliwe wyliczenie oszczędności co do grosza, jednak gliwicki ratusz ostrożnie zakłada, że każdy z kierowców mógłby oszczędzić złotówkę dziennie, co daje kwotę 330 mln zł w ciągu roku. Są to pieniądze prywatnych kierowców.
Budowa śląskiego odcinka DTŚ, którą rozpoczęto w 1986 roku, zakończy się w przyszłym roku. Dwa ostatnie jej fragmenty powstają w Gliwicach. Trasa przyniesie wiele pozytywnych zmian dla globalnej gospodarki i środowiska naturalnego. Dzięki nowej drodze oszczędności mogą spodziewać się też kierowcy z niej korzystający.
Codziennie między Katowicami a Gliwicami przejeżdża około 150 tys. samochodów, z czego prawie 90 procent to ruch wewnątrz aglomeracji. Zaledwie co dziesiąty pojazd pokonuje trasę w celach tranzytowych. Liczba ta w powiązaniu z faktem, że w miastach, przez które przebiega DTŚ, mieszka 1 mln ludzi uzmysławia, jak wiele osób zyskuje na budowie trasy.
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach została podzielona na odcinek G1 wykonywany przez firmę Skanska oraz G2 realizowany przez konsorcjum Eurovia i Bilfinger Infrastructure. W ramach pierwszego odcinka powstaje węzeł DTŚ i autostrady A1. Prace z nim związane ruszyły latem 2013 roku.
Wykonawca zajmuje się też budową łącznic węzła. Jego budowa powinna zakończyć się w sierpniu, z kolei na wrzesień tego roku zaplanowano oddanie do użytku całego odcinka G1. Z kolei na odcinku G2 pojawiły się opóźnienia. Pierwotnie prace miały zakończyć się do grudnia 2014 roku, jednak już wiadomo, że przeciągną się do wiosny 2015 roku.