Partner serwisu
Drogi i autostrady

Burmistrz Sochaczewa: Korzystna S50 na południe od miasta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Data publikacji:
15-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Burmistrz Sochaczewa: Korzystna S50 na południe od miasta
fot. UM Sochaczew
Trwa spór o wybór wariantu budowy drogi ekspresowej S50 przez teren miasta i gminy Sochaczew. Proponowany przez projektanta i inwestora wariant nie podoba się przedstawicielom regionu. Czy istnieje szansa na pozytywne rozwiązanie konfliktu?

Mieszkańcy i władze miasta oraz gminy Sochaczew sprzeciwiają się wariantowi W4 drogi ekspresowej S50 przez ten region. W poprzedni piątek przeprowadzili protest w pobliskich Ruszkach, a podczas wtorkowego spotkania z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmy Trakt ponownie wyrazili swoje niezadowolenie. O szczegóły niezadowolenia i oczekiwania wobec S50 spytaliśmy burmistrza Sochaczewa – Daniela Janiaka.

Nie dla wariantu 4

Jak wyjaśnia włodarz miasta, wariant W4 przebiega przez gęsto zaludnioną dzielnicę Boryszew, co wiązałoby się z wyburzeniem kilkudziesięciu domów oraz likwidacją w części lub całości kilku ulic, które znalazłyby się pod nasypami S50.

– Obecnie droga krajowa nr 50 ma po jednym pasie w każdym kierunku, natomiast planowana S50 zakłada dwa pasy w każdym kierunku, pas zieleni i pasy awaryjne, co wprowadza do tkanki miasta drogę o parametrach autostrady – uzupełnia burmistrz.

Daniel Janiak wskazuje, że najbardziej korzystne dla Sochaczewa są pozostałe warianty, to jest 1, 2 i 3, które zakładają poprowadzenie S50 na południe od miasta, w odległości ok. 3 km od granic Sochaczewa. Jak tłumaczy, pozwoli to zachować integralność dzielnic mieszkalnych i przemysłowych, minimalizując negatywny wpływ na życie mieszkańców oraz funkcjonowanie lokalnych przedsiębiorstw, a jednocześnie umożliwi sprawną komunikację w ramach sieci drogowej Mazowsza.

Presja ma sens?

Spytaliśmy również, czy burmistrz uważa, że presja lokalnej społeczności może przynieść korzystny rezultat. Daniel Janiak nie ma wątpliwości, że mieszkańcy zawsze mogą wpływać na decyzje inwestycyjne, co Sochaczew pokazał już m.in. przy budowie kolei dużych prędkości, gdy zmieniono przebieg trasy z dzielnicy Chodaków na teren Plecewic.

– Gdy wiosną tego roku pojawił się wariant W4 przez Boryszew, skutecznie skłoniliśmy GDDKiA i projektanta do szukania alternatywnych rozwiązań. Wczoraj, 13 października, inwestor i projektant przedstawili propozycję tunelu pod DK50 w SCK Boryszew. W działaniach tych aktywnie uczestniczą parlamentarzyści, radni sejmiku, lokalni komitety oraz sami mieszkańcy – działamy wspólnie, by głos społeczności był słyszalny w Warszawie – zdradza burmistrz.

Miasto stawia głównie na dialog i merytoryczną wymianę argumentów, jednak równocześnie też analizuje wszystkie dostępne możliwości, aby przekonać inwestora, że wariant W4 w proponowanym przebiegu jest rozwiązaniem nie do przyjęcia dla miasta.

– Naszym celem jest doprowadzenie do kompromisu, który uszanuje zarówno interes społeczności lokalnej, jak i potrzeby rozwoju infrastruktury. Jestem też w stałym kontakcie ze Stowarzyszeniem „NIE dla Wariantu 4 Trasy S50” – dodaje Janiak.

Przyszłość zależy od S50

Burmistrz zgadza się również ze stwierdzeniem, że konkretna rola Sochaczewa w przyszłej sieci komunikacyjnej Mazowsza jest zależna od wariantu budowy S50.

– S50 ma stać się istotną trasą odciążającą Warszawę, a tysiące pojazdów zmierzających do i z okolic stolicy będą korzystać z tej drogi. Wariant przebiegu wpływa na dostępność Sochaczewa w sieci OAW i w systemie transportowym całego regionu – tłumaczy.

Daniel Janiak zapewnia przy tym, że – tak jak w przypadku wspomnianej KDP – miasto jest otwarte na rozwój i inwestycje, które nie zagrają interesom mieszkańców, przy jednoczesnym wsparciu roli Sochaczewa w nowoczesnej sieci komunikacyjnej.

– Chciałbym podkreślić, że w całym tym procesie stoję po stronie mieszkańców. Naszym priorytetem jest ochrona przestrzeni mieszkalnej, przemysłowej oraz jakości życia mieszkańców, przy jednoczesnym wspieraniu sensownych i przemyślanych inwestycji infrastrukturalnych – kończy burmistrz.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

S3. Lepsze połączenie Legnicy z ekspresówką

Drogi i autostrady

S3. Lepsze połączenie Legnicy z ekspresówką

Damian Kelman 30 października 2025

Nasielsk zyska lepsze drogi

Drogi i autostrady

Nasielsk zyska lepsze drogi

Damian Kelman 30 października 2025

Ruszyła budowa domknięcia Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S7 Modlin – Czosnów już otwarta!

Drogi i autostrady

S7 Modlin – Czosnów już otwarta!

Damian Kelman 24 października 2025

Uliczny protest przeciwko planowanej S50

Polityka i prawo

Uliczny protest przeciwko planowanej S50

Damian Kelman 09 października 2025

Spór o S50 przez Sochaczew. Gorący apel burmistrza

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

S3. Lepsze połączenie Legnicy z ekspresówką

Drogi i autostrady

S3. Lepsze połączenie Legnicy z ekspresówką

Damian Kelman 30 października 2025

Nasielsk zyska lepsze drogi

Drogi i autostrady

Nasielsk zyska lepsze drogi

Damian Kelman 30 października 2025

Ruszyła budowa domknięcia Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S7 Modlin – Czosnów już otwarta!

Drogi i autostrady

S7 Modlin – Czosnów już otwarta!

Damian Kelman 24 października 2025

Uliczny protest przeciwko planowanej S50

Polityka i prawo

Uliczny protest przeciwko planowanej S50

Damian Kelman 09 października 2025

Spór o S50 przez Sochaczew. Gorący apel burmistrza

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij