Partner serwisu
Drogi i autostrady

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg
fot. Olivier H, flickr.com, CCA
W Polsce kolej powinna być doszacowana, a nie degradowana kosztem rozwoju dróg – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Sylwester Chruszcz, członek sejmowej komisji infrastruktury. Cieszy się również z powstania oddzielnego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Sylwester Chruszcz to jeden z 39 członków nowej komisji infrastruktury. Poseł z ramienia Kukiz’15 widzi wśród innych uczestników przyszłych prac komisji osobę, z którą będzie mógł dobrze współpracować. – Wiem, że pan Artur Zasada był mocno zaangażowany w sprawę środkowoeuropejskiego korytarza transportowego jako deputowany do europarlamentu. On jest mieszkańcem Zielonej Góry, ja – Szczecina i też w poprzedniej kadencji robiłem to w europarlamencie. Myślę, że teraz stworzymy bardzo dobrą parę posłów, która będzie promować zachodnią ścianę Polski – mówi Sylwester Chruszcz w rozmowie z naszym portalem.

Dobry podział resortów

Nowa kadencja parlamentu oznacza również nowy układ ministerstw. Dawne Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zostało podzielone na Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministerstwo Rozwoju. Sylwester Chruszcz podkreśla jednak wagę jeszcze jednego nowego resortu, który powstał z kompetencji wcześniej dzierżonych przez inne rządowe zespoły. – Od wielu lat mówiłem, że sprawy morskie i transportu rzecznego powinny być wyżej podniesione. Jako Kukiz’15 popieraliśmy budowę nowego ministerstwa morskiego. Niestety będę mógł uczestniczyć w pracy tylko jednej komisji, więc skupię się na komisji infrastruktury, ale będę też dodatkowo chodził na sprawy morskie – tłumaczy Sylwester Chruszcz.

„Korekty trzeba robić zawsze”

Nie sposób, w odniesieniu do expose premier Beaty Szydło, nie skomentować zapowiadanych zmian w Programie Budowy Dróg Krajowych 2014-23. – Korekty trzeba robić zawsze. Życie układa się tak, że pojawiają się nowe kierunki, które powinniśmy promować. Uważam jednak ten starszy projekt za udany plan rozwoju dróg – mówi poseł z ugrupowania Kukiz’15.

– Inną kwestią jest jednak to, że w dalekosiężnych planach powinniśmy więcej myśleć o kolei i żegludze śródlądowej. Kolej powinna być doszacowana, a nie degradowana kosztem rozwoju dróg. Nawet jedną czwartą energii i zaangażowania z dróg przerzuciłbym na remont trakcji kolejowych oraz na kolej szybkich prędkości – dodaje.

Ważne dla regionu

Jako sejmowy przedstawiciel Szczecina i województwa zachodniopomorskiego poseł Chruszcz zapowiada również starania o przeprowadzenie istotnych dla tego regionu inwestycji. Te zaś można podzielić na trzy główne kategorie. – Jeśli chodzi o kolej, to najważniejszy jest na pewno remont całej linii nadodrzańskiej: Szczecin-Chojna-Kostrzyn-Zielona Góra. Jeśli chodzi o żeglugę rzeczną to potrzeba promocji kanału Odra-Dunaj. Ten przebiega co prawda dalej od Szczecina, ale może być kołem zamachowym rozwoju polski zachodniej, a także portu w Szczecinie. Wśród dróg będę popierał budowę S3 na całej linii. Odcinek od Legnicy do granicy czeskiej zwiększy przepustowość portu w Szczecinie i terminalu promowego w Świnoujściu – wyjaśnia Sylwester Chruszcz.
Jego zdaniem transport należy też jednak pojmować szerzej, niż tyko z perspektywy swojego okręgu wyborczego. – Transport ma łączyć całe regiony. To jest główny element powiększenia konkurencyjności Polski na arenie międzynarodowej, więc w pracach komisji infrastruktury będę o tym myślał w ten sposób – zapowiada.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Drogi i autostrady

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Leonard Dolecki 04 grudnia 2015

Szmit: Najważniejszym zadaniem jest sprawdzenie PBDK 2014-2023

Drogi i autostrady

Misiło: Siłę widzę w synergii, a nie w antagonizowaniu

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Drogi i autostrady

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Leonard Dolecki 04 grudnia 2015

Szmit: Najważniejszym zadaniem jest sprawdzenie PBDK 2014-2023

Drogi i autostrady

Misiło: Siłę widzę w synergii, a nie w antagonizowaniu

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5