Partner serwisu
Drogi i autostrady

Częstochowa: II etap korytarza północnego otwarty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
24-07-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Częstochowa: II etap korytarza północnego otwarty
fot. UM Częstochowa
Od poniedziałku kierowcy w Częstochowie mogą korzystać z nowego 1,5-kilometrowego odcinka korytarza północnego. Inwestycja została zakończona trzy miesiące przed terminem. Prace realizowała firma Drog-Bud.

Nowy odcinek drogi jest częścią drogowej inwestycji pod nazwą „Budowa Północnego Korytarza w Częstochowie. Etap II. Od ulicy św. Alberta do ulicy Makuszyńskiego”. Zmotoryzowani już od piątku wykorzystują to połączenie, którym poprowadzono objazd m.in. dla jadących od strony Opola w kierunku Warszawy, w związku z budową węzła na kluczowym skrzyżowaniu DK-1 i DK-46.

Drugi etap budowy Północnego Korytarza w Częstochowie jest kontynuacją wcześniejszych prac związanych z budową węzła łączącego ul. Makuszyńskiego z DK-1, który został oddany do użytku w ubiegłym roku. I etapem budowy Korytarza była wcześniej ul. Pileckiego, będąca przedłużeniem ul. Fieldorfa-Nila w kierunku północnym, od skrzyżowania z ulicami Michałowskiego i Sosabowskiego (użytkowana od 2009 roku). W niedalekiej przyszłości „Korytarz Północny” ma zostać przedłużony w kierunku zachodnim, łącząc kolejne dzielnice z kluczową DK-1 (w tym roku wybór koncepcji i zlecenie projektu).

 

W ramach właśnie zakończonych prac, dzięki którym Korytarz pełni już funkcję trasy łącznikowej, powstała nowa droga długości 1580 m, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Każda jezdnia ma 7 m szerokości, pas rozdzielający jest szeroki na 6 m. Do tego chodniki: po stronie północnej o szerokości 2 metrów, po stronie południowej o szerokości 4 m - połączony ze ścieżką rowerową. W ramach inwestycji powstała też m.in. kładka dla pieszych nad trasą na wysokości ul. Jankowskiego - długości 40 i szerokości 3,7 m oraz przejście podziemne długości 35 m (w tym część tunelowa długości blisko 25 m).

Koszt inwestycji wyniósł ponad 18 mln zł, przy czym 85 procent kosztów, czyli 15,3 mln zł to środki unijne. Na Korytarz udało się miastu uzyskać dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Reszta pochodziła z wkładu własnego Częstochowy.

 


Większy widok mapy

 

Za możliwość skorzystania ze środków RPO dziękował władzom marszałkowskim – w czasie spotkania z okazji otwarcia Korytarza – prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. Docenił też szybkie tempo prac, których wykonawcą był częstochowski Drog-Bud. – To bardzo ważne, że nowa droga już służy kierowcom, zwłaszcza w kontekście prowadzonych obecnie szeroko inwestycji drogowych, które niestety muszą stwarzać utrudnienia, jak np. rozpoczęta niedawno budowa węzła DK-1 – DK-46 – mówił prezydent. – Chcę raz jeszcze przeprosić wszystkich kierowców za utrudnienia, obecne w różnych punktach miasta. Mam nadzieję, że efekty końcowe tych prac wynagrodzą aktualne trudności w poruszaniu się po mieście – dodał.

 

– Gdyby nie długa zima, pewnie udałoby się zakończyć prace jeszcze wcześniej – twierdził prezes Drog-Budu Zdzisław Nowak. Zwrócił też uwagę, że zakończyła się część drogowa inwestycji, natomiast mogą jeszcze trwać roboty wykończeniowe związane z ciągami pieszo-rowerowymi i zielenią.

Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu Mariusz Sikora uspokajał wszystkich tych, którzy obawiają się przejazdu tirów przez dzielnicę Północ, zapewniając, że dopuszczenie ruchu ciężkich pojazdów powyżej 16 ton (tylko z kierunku Opola) ma charakter czasowy, związany z budową bezkolizyjnego węzła na skrzyżowaniu DK-1 z aleją Jana Pawła II.

 

Korytarz Północny poprawia połączenie drogi krajowej nr 1 z układem komunikacyjnym Częstochowy. Wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo i płynność ruchu, ułatwi też dojazd do terenów inwestycyjnych w mieście i okolicy. Korytarz jest alternatywą dla kierujących, którzy chcą dostać się do północnej części miasta bezpośrednio z DK-1, omijając centrum.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij