Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Częstochowa: Radny walczy z ciężarówkami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
07-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Częstochowa: Radny walczy z ciężarówkami
fot. Reytan
Remont wiaduktów nad torami PKP na drodze krajowej nr 1 w Częstochowie oraz zbliżająca się budowa wielopoziomowego skrzyżowania DK-1 z aleją Jana Pawła II na rok skomplikują życie mieszkańców miasta. Ograniczenie korków, które powstaną można osiągnąć przez zakaz poruszania się ciężarówek w mieście, o co apeluje radny Częstochowy Krzysztof Świerczyński.

– Od kilku miesięcy zwracam uwagę w swoich interpelacjach i zapytaniach na konieczność skoordynowania prowadzonych inwestycji drogowych w taki sposób, aby utrudnienia były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców. Postulowałem między innymi, aby rozpoczęcie przebudowy wiaduktów nad torami PKP w ciągu DK-1 maksymalnie opóźnić. Na szczęście remont innego wiadukt (w Al. Niepodległości), którędy wiedzie alternatywna droga z południowych dzielnic do centrum miasta jest już na ukończeniu – mówi radny.


– Problemem pozostaje natomiast przebudowa skrzyżowania ul. Bór z Al. Niepodległości, do której przeprowadzenia zobowiązał się inwestor, który wybudował w pobliżu supermarket. Przebudowa zgodnie ze zobowiązaniami inwestora powinna zakończyć się 30.11.2012 roku, a więc prace powinny rozpocząć się już niedługo. Może to być kolejnym źródłem poważnych utrudnień alarmuje Krzysztof Świerczyński.


Radny uważa, że sposobem na ulżenie kierowcom w czasie drogowych utrudnień jest wprowadzenie godzinowego ograniczenia poruszania się tirów na teranie miasta. – Wtedy w punktach zapalnych korki byłyby znacząco mniejsze. Ograniczenie na przykład od godziny 6 do 10 i od 13 do 18 pomogłoby częstochowianom trochę sprawniej dotrzeć i wrócić z pracy, czy szkoły – wyjaśnia radny.


Takie ograniczenia już wprowadzono we Wrocławiu, Warszawie oraz Gliwicach. Z drogi krajowej nr 1 korzysta głównie ruch tranzytowy, z kolei za naprawy, oświetlenie i utrzymanie zimowe trasy płaci miast. – Postępując egoistycznie moglibyśmy radykalnie ograniczyć możliwość poruszania się najcięższych pojazdów po naszym mieście, jednak objechanie Częstochowy dla podróżujących „jedynką” jest praktycznie niewykonalne. Postępując odpowiedzialnie powinniśmy wprowadzić nieco mniej restrykcyjne ograniczenia, które jednak pozwolą uniknąć totalnego paraliżu w godzinach szczytu – wyjaśnia radny z Częstochowy.


– Dwukrotnie prosiłem o rozważenie takiej możliwości. Myślę, że w sytuacji jaką mamy obecnie to już nie tylko możliwość, ale nawet konieczność! Dlatego też, swój pomysł po raz kolejny skierowałem do Pana Prezydenta (interpelacja z 6.08.2012 r.). Wierzę, że biorąc odpowiedzialność za sytuację na naszych drogach Pan Prezydent skorzysta bez oporów z mojej propozycji – mówi Świerczyński.


– Moim zdaniem, ograniczenie ruchu tirów powinno obowiązywać przynajmniej do zakończenia utrudnień na DK-1, a tak naprawdę – dla dobra mieszkańców – powinno być utrzymane do czasu wybudowania bezpłatnej obwodnicy Częstochowy – oznajmia radny.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5