Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o ogłoszeniu przetargu na obwodnicę Szczecinka w ciągu DK20. Inwestycja będzie prowadzona w trybie „Projektuj i Buduj”. Planowany czas jej oddania do użytku to 2025 rok.
Długość odcinka, który jest przedmiotem przetargu, wynosi 4,3 km. Nowa trasa – jednojezdniowa droga klasy GP – ma ominąć Szczecinek od południa. Częścią inwestycji będzie budowa dwóch rond, wiaduktu nad linią kolejową i nowego węzła drogowego w okolicy Miękowa, gdzie zaplanowano połączenie z S11.
Proces inwestycyjny ma rozpocząć się w przyszłym roku i trwać cztery lata. Droga ma odegrać ważną rolę, jeśli chodzi o wyprowadzenie z centrum miasta nadmiaru przejeżdżających samochodów. – Obwodnica ominie miasto od południa i wyprowadzi z niego ruchu tranzytowy. Dodatkowo połączy się bezkolizyjnym węzłem z częścią już użytkowanej obwodnicy w ciągu S11 – mówi cytowany w komunikacie prasowym wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Wspomniany fragment S11
oddano do użytku przed rokiem.
Szczecinek będzie drugą (
po Gryfinie) miejscowością w województwie zachodniopomorskim, która otrzyma obwodnicę w ramach „Programu Budowy 100 Obwodnic”. Kolejnymi – według zapowiedzi MI – będą: Człopa (obwodnica w ciągu DK22), Kołbaskowo (DK13), Rusinowo (DK22), Stargard (DK20), Szwecja (DK22), Wałcz (DK22) i Złocieniec (DK20). Ich łączna długość ma wynosić 47,3 km, a koszt budowy – 1,2 mld zł.