Partner serwisu
Drogi i autostrady

Do 2020 roku powstanie cała droga S7 od Krakowa do granicy województwa?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Do 2020 roku powstanie cała droga S7 od Krakowa do granicy województwa?
fot. jswieringa, flickr.com, CC
Premier Donald Tusk zapowiadał podczas swojego trzeciego exposé w sejmie, że do 2015 roku zostaną ogłoszone przetargi na budowę drogi S7 z Warszawy do Krakowa. Obietnica spełni się jeszcze w tym roku dla odcinków od Radomia do granicy województwa małopolskiego oraz dla odcinka od węzła Igołomska do węzła Christo Botewa w Krakowie.

Z opublikowanego przez Ministerstwo Transportu załącznika nr 5 do programu budowy dróg na lata 2011-2015 wynika, że w tym roku zostanie ogłoszony przetarg tylko na jeden odcinek drogi S7 w województwie małopolskim. Jest to to 4,3 km wschodniej obwodnicy Krakowa od węzła Igołomska do węzła Christo Botewa.

Co z ważnym odcinkiem od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie? W styczniu tego roku Iwona Mikrut, rzecznik GDDKiA w Krakowie, informowała portal „rynekinfrastruktury.pl”, że ten odcinek drogi ekspresowej S7 znajduje się na liście priorytetów w latach 2014-2020. – Zgodnie z harmonogramem prac przygotowawczych (dokumentacja i badania archeologiczne), przewidywana jest jego realizacja w latach 2017-2020 – mówiła w styczniu rzeczniczka.

Potwierdzenie słów rzeczniczki krakowskiego oddziału GDDKiA znajdujemy w planach inwestycji drogowych na lata 2014-2020 z lutego 2013, jakie sporządziło Ministerstwo Transportu. Co prawda, zaznaczono, że poszczególne odcinki, na jakie podzielono tę trasę powstaną w latach 2018-2020, jednak znajdują się one na liście podstawowej inwestycji, które będą finansowane w ramach Wieloletnich Ram Finansowych 2014-2020. Nie wiadomo jednak, kiedy ruszą przetargi na te fragmenty S7.

Małopolska inwestycja ma być podzielona na trzy odcinki. Pierwszy będzie biec od granicy województwa świętokrzyskiego do Szczepanowic, kolejny od Szczepanowic do Widomy i ostatni od Widomy do ulicy Igołomskiej w Krakowie. Jak mówi Iwona Mikrut, szacunkowy całkowity koszt inwestycji łącznie z dokumentacją, wykupem gruntów, robotami budowlanymi i nadzorem wyniesie około 2,890 mld zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Drogi i autostrady

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Elżbieta Pałys 24 sierpnia 2023

Mazowieckie. Będzie remont DK-63 za ponad 10 milionów złotych

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Drogi i autostrady

Obwodnica za 400 proc. budżetu inwestora lub drożej?

Elżbieta Pałys 24 sierpnia 2023

Mazowieckie. Będzie remont DK-63 za ponad 10 milionów złotych

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5