Partner serwisu
Drogi i autostrady

Do Małaszewicz dotarł pociąg z dużym transportem z Chin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

inf pras.

Data publikacji:
09-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Do Małaszewicz dotarł pociąg z dużym transportem z Chin
fot. Paweł Ciesek
Zarys International Group zainicjował pierwszy w 2021 roku specjalny transport kolejowy z Chin do Europy z produktami wspomagającymi walkę z pandemią koronawirusa. W drugim tygodniu lutego dwa pociągi wypełnione specjalistycznym sprzętem medycznym dotarły do międzynarodowego Portu Przeładunkowego Małaszewicze. Zapasy magazynowe zostały uzupełnione o 4 tys. m³ towaru najwyższej jakości. Sprzęt trafi do dyspozycji polskich szpitali oraz Agencji Rezerw Materiałowych.

W ostatnich tygodniach grudnia rozpoczęły się szczepienia przeciwko Covid-19, sytuacja epidemiologiczna w Polsce jest jednak nadal poważna. ZARYS International Group od początku wybuchu pandemii, w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku medycznego dba o stałą dostępność środków zapewniających bezpieczeństwo personelu medycznego i pacjentów.

W minionym, 2020 roku poprzez most powietrzny rozpostarty pomiędzy Chinami, a Polską spółka sprowadziła do kraju blisko 20 000 m³ towaru. Zarys prowadzi produkcję w Polsce, jednak ze względu na niegasnące potrzeby rynku to nie wystarcza. Wspieranie się produkcją chińską jest konieczne dla zachowania nieprzerwanych łańcuchów dostaw i zapewnienia odpowiednich stanów magazynowych.
Kolejny rok walki z pandemią zapowiada się dla Zarysu równie intensywnie co poprzedni.

– Przeprowadzenie tej operacji logistycznej, w tak krótkim czasie, wymagało podjęcia odważnych decyzji. Do końca grudnia 2020 roku w transporcie morskim jak i kolejowym brakowało pustych kontenerów, wszystkie kontrakty kolejowe w Chinach zostały wykorzystane, wiele składów towarowych zostało zatrzymanych poza terminalami, w związku z tym towar został zablokowany na granicy. Dzięki determinacji i zaangażowaniu dwa pociągi wypełnione produktami medycznymi szczęśliwie ruszyły w drogę do Polski. To zadanie było możliwe do zrealizowania za sprawą współpracy z A.P. Moller – Maersk oraz pełnemu zaangażowaniu Działu Importu – powiedział Paweł Ciesek, koordynator Działu Importu Zarys International Group.

Ładunek o wielkości ponad 4 tys. m³ został rozdzielony na dwa pociągi. Pierwszy z nich XIAN-MALA przewoził 20 platform kolejowych z kontenerami wypełnionymi produktami medycznymi, zwierał 1340 m³ towaru. Druga część, około 2750 m³, czyli 41 kontenerów dotarła do Polski pociągiem YIWU-MALA. Obie części transportu zostały przyjęte w Porcie Przeładunkowym Małaszewicze. Transport drogą kolejową z Chin zajmuje około 14 dni. Pociągi do Polski z Chin podążały poprzez kraje Federacji Rosyjskiej.

Asortyment stanowią środki ochrony indywidualnej, kombinezony ochronne, fartuchy chirurgiczne i wyroby medyczne takie jak m.in. igły iniekcyjne i strzykawki konieczne do przeprowadzenia szczepień ochronnych przeciwko Covid-19.

– Po sukcesie zrealizowanego w minionym roku mostu powietrznego pomiędzy Chinami, a Polską postanowiliśmy rozszerzyć rozwiązania logistyczne. Jest to konieczne, ponieważ wszystkie, zlokalizowane w Polsce, linie produkcyjne ZARYS International Group są nieustannie, w pełni zaangażowane. Aby zapewnić stałe stany magazynowe i ciągłość dostaw konieczna jest współpraca z naszymi partnerami z Chin i innych krajów azjatyckich. Transport jednorazowego sprzętu medycznego, który został przyjęty w Małaszewiczach, to zgodnie z naszym stanem wiedzy, największe w historii polskiej służby zdrowia przedsięwzięcie tego typu – powiedział Paweł Ossowski, prezes Zarządu ZARYS International Group – Główna część dostawy trafi na polski rynek medyczny, mniejsza część do naszych odbiorców eksportowych.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5