Rynek Infrastruktury
W załączniku nr 5 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015 umieszczono następujące trasy: 3 na odcinku Sulechów – Lubawka, S5 między Poznaniem a Wrocławiem oraz na odcinku Gniezno – Mielno, S7 na odcinkach Olsztynek – Miłomłyn i Nidzica – Napierki oraz od Radomia do Skarżyska i dalej z Chęcin do granicy woj. świętokrzyskiego oraz na miejskim odcinku w Krakowie, S8 na odcinkach Radziejowice-Paszków na południe od Warszawy oraz od granicy woj. mazowieckiego do Jeżewa w woj. podlaskim. Kolejne zadania to S17 od Zakrętu do Kurowa, S19 w okolicy Lublina i Rzeszowa oraz S51 Olsztynek – Olsztyn.
Powyższe inwestycje będą realizowane z pomocą środków unijnych na lata 2014-2020, lecz przetargi na ich wykonanie zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku, by zachować ciągłość realizacji inwestycji drogowych. Projekt znajduje się obecnie w uzgodnieniach międzyresortowych i konsultacjach społecznych. W najbliższych tygodniach należy spodziewać się zatwierdzenia projektu uchwały i wówczas będzie można się cieszyć z pewnej budowy dróg.
– Dzięki zatwierdzeniu projektu uchwały przetargi na budowę S5 na terenie powiatu trzebnickiego, ale także dla odcinków Poznań – Wronczyn, Radomicko – Kaczkowo w kierunku Poznania i trasy Gniezno–Mielno zostaną ogłoszone w 2013 roku – mówi poseł PO Marek Łapiński.
Dobrą wiadomością jest również ogłoszenie przetargów na budowę drogi ekspresowej S3 z Sulechowa do Lubawki. Jesienią zeszłego roku posłowie ze zespołu ds. budowy dróg S3 i S5 uzyskali od ministra transportu informację, że trasa S5 z Wrocławia do Poznania będzie finansowana jako priorytet z unijnych środków na przyszłą perspektywę.
Jeżeli chodzi o drogę S3, to odcinek Nowa Sól – Legnica – Lubawka został zgłoszony do współfinansowania w ramach nowego instrumentu infrastrukturalnego „Łącząc Europę”. Ma on wspierać przedsięwzięcia o kluczowym znaczeniu dla Europy.