Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie projektowaniem dwujezdniowej ósemki Knyszyn – Korycin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
29-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Duże zainteresowanie projektowaniem dwujezdniowej ósemki Knyszyn – Korycin
fot. Google Maps
Aż 13 biur projektowych zgłosiło się do projektowania dwujezdniowej drogi krajowej nr 8 Knyszyn – Korycin. Na razie inwestor chce uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Dalsze decyzje dotyczące losu tej inwestycji dopiero zapadną.

Chodzi o odcinek, który w przyszłości miałby przejąć ruch tranzytowy z istniejącej DK-8 przecinającej Puszczę Knyszyńską. Ta inwestycja ma już decyzję środowiskową (wydaną w 2015 roku), ale nie ma ostatecznej decyzji dotyczącej budowy drogi. Jak wcześniej informowała GDDKiA, zostanie ona podjęta po zakończeniu wielostronnej analizy sieci drogowej w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim. Takie działanie jest zgodne z ustaleniami podjętymi w czasie rozmów z przedstawicielami Komisji Europejskiej – informował inwestor.



Wyświetl większą mapę

Na razie GDDKiA ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie ZRID. Wpłynęło 13 ofert. Wszystkie mieszczą się w założonym budżecie – zamawiający dysponuje kwotą 20,236 mln zł.

Najtańsza propozycja jest warta 7,343 mln zł – złożył ją Multiconsult Polska. Dwie kolejne maja wartość: 8,462 mln zł – konsorcjum Sweco Polska oraz 8,978 mln zł – Lafrentz Polska. Najdrożej prace wyceniła Ivia – 18,081 mln zł.

Odcinek, którego dotyczy przetarg ma mieć ok. 24,1 km. Ma połączyć drogę S16 Knyszyn – Krynice z obwodnicą Suchowoli w ciągu S8 (ta jest już w realizacji; jesienią ub. roku uzyskała decyzję ZRID).

Droga planowana jest na parametrach drogi ekspresowej, jako dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym. Na trasie mają powstać trzy węzły drogowe: Knyszyn (skrzyżowanie z S16 i DK-65), Jasionówka (skrzyżowanie z DW-671 i drogą powiatową) oraz Korycin (skrzyżowanie z DW-671). Przewidziano również parę MOP-ów Zofiówka.

W oparciu o tę samą decyzję środowiskową, która dotyczy trasy Knyszyn - Korycin realizowane są odcinki S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód, S16 Knyszyn – Krynice oraz S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo.

Dokumentacja ma być opracowana w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Drogi i autostrady

Jak poprawić ostatni fragment drogi do Zakopanego?

Drogi i autostrady

Powstanie nowy układ drogowy na granicy Suchego Lasu i Poznania

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Drogi i autostrady

Jak poprawić ostatni fragment drogi do Zakopanego?

Drogi i autostrady

Powstanie nowy układ drogowy na granicy Suchego Lasu i Poznania

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5