W Trzebini otwarto niedawno pierwsze w powiecie chrzanowskim miasteczko ruchu drogowego. Przy realizacji projektu wykorzystano nawierzchnię betonową DECO COLLORE, dostarczoną przez CEMEX Polska.
Na początku bieżącego roku Urząd Miejski w Trzebini rozpoczął prace nad pozyskaniem dofinansowania unijnego oraz zlecił wykonanie projektu dla obiektu „Miasteczko Ruchu Drogowego”. Obiekt ten ma służyć dzieciom i młodzieży w celach praktycznego przyswajania zasad i przepisów ruchu drogowego oraz jako miejsce egzaminów na kartę rowerową w pełni bezpiecznych i przystosowanych do tego warunkach.
Projekt udało się już zakończyć, a warte prawie 532 tys. zł miasteczko zaczęło funkcjonować z końcem października bieżącego roku. Miasteczko jako część infrastruktury miejskiej ma również być otwarte dla mieszkańców. Jest to drugie po Żorach miasteczko rowerowe wykonane w technologii betonu.
Inwestycja ta została zrealizowana w 70% z nawierzchni betonowej DECO COLLORE, dostarczonej przez CEMEX Polska. Możliwym stało się zastosowanie wielu kolorów jednocześnie: czarne drogi, żółte oraz białe chodniki, a także czerwone place główne. Ważnym czynnikiem ekonomicznym podczas podejmowania decyzji było tempo prac oraz możliwości plastycznego tworzenia jakie daje mieszanka dostarczana z wytwórni betonu towarowego CEMEX Polska w Tychach.
CEMEX pozyskał tę inwestycję dzięki dużemu doświadczeniu w produkcji oraz wykonywaniu nawierzchni DECO COLLORE, oferując stały nadzór oraz pomoc w rozwiązywaniu napotkanych problemów w trakcie realizacji projektu. W pozyskaniu tej inwestycji pomogło nam także długotrwałe budowanie profesjonalnych relacji z bezpośrednim klientem CEMEX, firmą Krisbud z Trzebini, generalnym wykonawcą miasteczka rowerowego. Na sukces projektu złożyła się bardzo dobra współpraca generalnego wykonawcy oraz zespołu pracowników CEMEX Polska zaangażowanych w projekt w tym pracowników wytwórni betonu w Tychach, Działu Rozwoju Sprzedaży, Zespołu Technologii oraz Doradców Techniczno-Handlowych.
Na uwagę zasługuje fakt, iż obiekt został wykonany i oddany w terminie zakładanym przez inwestora, co stanowiło duże wyzwanie ponieważ na realizację całego projektu Generalny Wykonawca miał niespełna dwa miesiące.