Partner serwisu
Drogi i autostrady

Ekspert ZDG TOR: 85 mln zł na wiadukt na Służewcu to pieniądze wyrzucone w błoto

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-06-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ekspert ZDG TOR: 85 mln zł na wiadukt na Służewcu to pieniądze wyrzucone w błoto
fot. Wistula, lic. CC BY 3.0
Czy nowa inwestycja na Służewcu poprawi warunki dojazdu do coraz bardziej zakorkowanej dzielnicy biznesowej? Według Leszka Ruty, eksperta Zespołu Doradców Gospodarczych TOR to zły pomysł. – Najpilniejszym zadaniem miasta, jest poprawa warunków dojazdu do Służewca a nie przez Służewiec – twierdzi.

O problemach Służewca "Transport-Publiczny.pl" pisał tutaj. Są one efektem ułomnego planowania przestrzeni miasta. W rejonie dawnych zakładów przemysłowych powstało zagłębie biurowców, których nie jest w stanie obsłużyć istniejący transport publiczny. W efekcie chodniki są zastawione parkującymi samochodami, tramwaje są zatłoczone. A szybki wyjazd z podziemnego parkingu to nie lada wyczyn.

 

– Miasto planuje realizację szeregu kontrowersyjnych inwestycji drogowych, takich jak poszerzenie Wołoskiej, Prostej, wiadukt nad ulicą Marynarską w ciągu ulicy Postępu. Inwestycje te teoretycznie mają za zadanie zmniejszenie korków. Niestety prawo Lewisa-Mogridge'a zadziała niezawodnie. Poprawa warunków drogowych – np. budowa estakad – i poszerzenie ulic w centrum miasta powoduje odwrotny skutek – mówi Ruta, wskazując m.in. na przykład ulicy Górczewskiej.

 

– Taką wątpliwą inwestycją wydaje się właśnie budowa estakady nad ulicą Marynarską, w sytuacji, gdy budowa trasy N-S została odłożona, a być może zaniechana. Marynarska w założeniach miała pełnić funkcję wewnętrznej obwodnicy miejskiej, wyprowadzającej ruch samochodowy na planowaną trasę N-S. Dynamiczna, nieskoordynowana, chaotyczna rozbudowa Służewca, a w efekcie stworzenie i ciągłe rozwijanie „zagłębia biurowego” spowodowało, że zamiast ruchu tranzytowego w godzinach szczytu na Marynarskiej przeważa ruch dojazdowy do Służewca. Brak trasy N–S jeszcze tę tendencję pogłębia – analizuje. 

 

Cały komentarz przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

Polityka i prawo

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

inf. pras enewsroom.pl 13 czerwca 2023

Ekspert ZDG TOR: Miasta mogą wydać 13 mld zł na inwestycje tramwajowe

Intermodal i logistyka

Zdaniem eksperta: Decyzja GDDKiA o budowie dróg z betonu nieprzemyślana

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

Polityka i prawo

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

inf. pras enewsroom.pl 13 czerwca 2023

Ekspert ZDG TOR: Miasta mogą wydać 13 mld zł na inwestycje tramwajowe

Intermodal i logistyka

Zdaniem eksperta: Decyzja GDDKiA o budowie dróg z betonu nieprzemyślana

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5