Partner serwisu
Drogi i autostrady

Furgalski: Euro 2012 nie uzasadnia przekazania zamówienia na A2 z wolnej ręki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
05-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Furgalski: Euro 2012 nie uzasadnia przekazania zamówienia na A2 z wolnej ręki
Adrian Furgalski, dyrektor programowy RBF (fot. RI)
Pomimo rządowych zapowiedzi, że roboty na A2 ruszą ponownie w lipcu, chodzi tutaj raczej o termin podpisania umowy z nowym wykonawcą. Fizyczne rozpoczęcie budowy to raczej kwestia sierpnia – pisze w felietonie dla „Rzeczpospolitej” Adrian Furgalski, dyrektor programowy Railway Business Forum.

Zdaniem Furgalskiego, szybkie rozpoczęcie budowy możliwe jest tylko, jeśli zamówienie zostanie udzielone z wolnej ręki. Jest to jednak rozwiązanie mocno dyskusyjne. Jak zwraca uwagę, może ono zostać zastosowane, zgodnie z prawem zamówień publicznych: „ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia".

Jak twierdzi Furgalski, Euro 2012 nie jest wystarczającym uzasadnieniem dla wyboru tego trybu. „Jeśli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi inaczej, to dlaczego tego trybu nie zastosowano dla odcinka A1 Świerklany – Gorzyczki, z którego wyrzucono firmę Alpine Bau? Jeżeli słyszymy, że nie można zmarnować 20 proc. prac na A2, które zostały już wykonane, to należy zapytać, jakie szkody przyniesie im pół roku niezbędne do przeprowadzenia procedury przetargu nieograniczonego i czy GDDKiA nie jest żal odcinka A4 Brzesko – Wierzchosławice, gdzie od lutego, kiedy to odstąpiono od kontraktu, niespecjalnie wiele się dzieje, poza inwentaryzacją, która trwa podejrzanie długo” – czytamy w „Rz”.

 

Zdaniem Furgalskiego, sposobowi wyłonienia wykonawców na A2 na pewno z bacznością będzie przyglądać się Komisja Europejska.

 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT zmieni politykę przewozową? Trwają prace

Biznes i przemysł

LOT zmieni politykę przewozową? Trwają prace

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2025

Ruszają prace nad (drugą) obwodnicą Bobolic

Drogi i autostrady

Nowe zasady podziału rezerwy subwencji ogólnej. MI tłumaczy

Polityka i prawo

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LOT zmieni politykę przewozową? Trwają prace

Biznes i przemysł

LOT zmieni politykę przewozową? Trwają prace

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2025

Ruszają prace nad (drugą) obwodnicą Bobolic

Drogi i autostrady

Nowe zasady podziału rezerwy subwencji ogólnej. MI tłumaczy

Polityka i prawo

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij