Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie wybrała ofertę na budowę S17

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
08-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA ponownie wybrała ofertę na budowę S17
fot. Łukasz Minkiewicz/GDDKiA
Konsorcjum firm GAP Inşaat, Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy złożyło najkorzystniejsza ofertę na budowę odcinka S17 od węzła Izbica do węzła Zamość Sitaniec. To drugie rozstrzygnięcie. Pierwszy wybór GDDKiA unieważniła z własnej woli.

Wybrana oferta jest warta blisko 504 mln zł. To najtańsza spośród złożonych propozycji. W pierwszym rozstrzygnięciu zamawiający wybrał konsorcjum firm z grupy Aldesa za cenę 522 mln zł, ten wybór jednak z własnej woli unieważnił i zdecydował o powtórzeniu czynności badania ofert. GDDKiA uznała, że pierwsze rozstrzygniecie zostało dokonane z naruszeniem art. 226 ust. 1 pkt. 5 Prawa zamówień publicznych (chodzi o odrzucenie z powodu niezgodności z treścią zamówienia) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp (wezwanie do wyjaśnień dotyczących oferty).

Inwestor unieważniając czynność wyboru oferty najkorzystniejszej stwierdził jedocześnie, że naruszenie „jest usuwalne” i konieczne dla zawarcia zgodnej z prawem umowy. Unieważniając rozstrzygnięcie dla tego odcinka GDDKiA odwołała się także do wyroków Krajowej Izby Odwoławczej, które zapadły w odniesieniu do sąsiednich odcinków S17, tj. Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. W tych dwóch przypadkach wybór oferty unieważniła KIO, a zamawiający został zobowiązany do powtórzenia czynności badania ofert.

Zadaniem wybranego wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa blisko 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Droga powstanie w nowym śladzie wzdłuż obecnej DK-17. Od zachodniej strony ominie miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. Częścią zadania będzie budowa dwóch węzłów: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec oraz 27 obiektów inżynierskich.

Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na ewentualne złożenie odwołań od nowego rozstrzygnięcia.

GDDKiA ponownie analizuje także oferty dla dwóch sąsiednich odcinków S17, tj.: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. W pierwszym przypadku pierwotnie wybrano Intercor, który złożył ofertę drugą pod względem ceny. Tańsze było konsorcjum na czele z firmą GAP, którego oferta została odrzucona, ale tę czynność unieważniła KIO. W drugim pierwotnie wybrano firmę Mostostal Warszawa (drugi pod względem ceny; tańsze także i tu było konsorcjum GAP). Ten wybór został unieważniony przed KIO, która „przywróciła” najtańsza ofertę, ale jednocześnie wskutek odwołania Budimeksu, nakazała odrzucić ofertę Mostostalu. Wiadomo, że obecnie najwyżej punktowana jest oferta Budimeksu z trzecią ofertą pod względem ceny. GDDKiA zapowiada, że wybór wykonawców nastąpi w wakacje.

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem to ok 125 km. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Natomiast dwa odcinki: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód są na etapie prac przygotowawczych. Pierwszy ma już decyzję środowiskową, drugi czeka na wydanie tego dokumentu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17

Drogi i autostrady

Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17

Elżbieta Pałys 11 czerwca 2024

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Drogi i autostrady

Biura projektowe doczekały się waloryzacji

Drogi i autostrady

Rusza rozbudowa A2 wokół Poznania. Będzie trzeci pas

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2024

Zamość rozpoczyna przebudowę ul. Lwowskiej i innych miejskich dróg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17

Drogi i autostrady

Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17

Elżbieta Pałys 11 czerwca 2024

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Drogi i autostrady

Biura projektowe doczekały się waloryzacji

Drogi i autostrady

Rusza rozbudowa A2 wokół Poznania. Będzie trzeci pas

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Drogi i autostrady

Co z łącznikiem w Pasłęku między DW-513 a DW-527?

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2024

Zamość rozpoczyna przebudowę ul. Lwowskiej i innych miejskich dróg

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5