mj
Potrzeby remontowe związane z polskimi drogami szacowane są na 10 miliardów złotych. GDDKiA może liczyć na niewiele ponad miliard, dlatego ważna jest precyzyjna ocena bieżących potrzeb.
- GDDKiA zdecydowała się na podjęcie współpracy z IBDiM ponieważ właśnie teraz Instytut zakupił ( notabene z funduszy EU Innowacyjna Gospodarka) sprzęt do diagnozowania, jeden z najnowocześniejszych w Europie, jeśli nie na świecie. Dotychczas też oczywiście przeprowadzaliśmy diagnostykę ale zastosowanie tegoż sprzętu eliminuje błędy popełniane w dotychczasowych metodach diagnostyki: metody inwazyjne, które często stwarzały zagrożenie w ruchu a także błędy ludzkie – dotychczas diagnoza opierała się najczęściej na ocenie wizualnej – powiedziała Urszula Nelken, rzeczniczka prasowa GDDKiA. Zdaniem rzeczniczki system oceny stanu nawierzchni dzięki sprzętowi kupionemu za pieniądze unijne będzie dokładniejszy. - Dodatkowo dzięki sparametryzowaniu badań, ustaleniu kryteriów i publikowaniu wyników na stronie internetowej, z efektów tych badań będą mogli korzystać wszyscy zarządcy dróg – mówi Nelken.