ju
Ujawnienia raportu zażądała spółka Bilfinger Berger Budownictwo (od 1 lutego 2013 roku – Bilfinger Infrastructure), która buduje Południową Obwodnicę Warszawy na tym odcinku. Sąd uznał, że raport jest informacją publiczną w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego GDDKiA ma obowiązek go udostępnić.
Według sądu „informacją publiczną jest informacja wytwarzana przez władze publiczne oraz osoby pełniące funkcje publiczne przez inne podmioty, które wykonują funkcje publiczne lub gospodarują mieniem publicznym”.
Tymczasem budowa fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłem Konotopa a al. Krakowską jest już praktycznie gotowa. Nadzór budowlany wyda pozwolenie na użytkowanie odcinka, jeśli drogowcy uzupełnią na dniach brakujące dokumenty. Chodzi o braki w inwentaryzacji geodezyjnej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kierowcy będą mogli wjechać na drogę jeszcze w tym tygodniu.
GDDKiA zapewnia, że brakujące materiały zostały przekazane do Ośrodka Geodezyjnego w Warszawie w celu wprowadzenia mapy do zasobów. Wszelkie kwestie problematyczne związane z dokumentacją są rozwiązywane na bieżąco przez wykonawcę wspieranego w tych działaniach przez GDDKiA.