Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA Wrocław: W tym roku ruszą prace przy drążeniu tunelu na S3

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ep.

Data publikacji:
15-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA Wrocław: W tym roku ruszą prace przy drążeniu tunelu na S3
fot. GDDKiA Wrocław
W ubiegłym roku zostały złożone wnioski o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej dla drogi ekspresowej S3 w kierunku granicy państwa z Czechami. W tym roku powinny się więc zacząć prace przy drążeniu tuneli zaplanowanych w ciągu tej trasy. Dolnośląski oddział GDDKiA szykuje się m.in. do rozbudowy autostrady A4.

Droga ekspresowa S3 to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez dolnośląski oddział GDDKiA w ubiegłym roku. Mowa przede wszystkim o kontynuacji trasy od węzła Bolków do granicy polsko-czeskiej w Lubawce.

Umowy z wykonawcami dwóch odcinków zostały podpisane jesienią 2018 r. W roku 2019 wykonawcy zakończyli etap projektowy i złożyli wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w październiku dla odcinka Bolków – Kamienna Góra, w grudniu dla odcinka Kamienna Góra – granica państwa.

Decyzje na oba odcinki zgodnie z przepisami powinny być wydane w I połowie 2020 r. Wówczas wykonawcy będą mogli przystąpić do robót budowlanych.

Odcinek od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ, z najdłuższym w Polsce tunelem drążonym w skale będzie oddany do ruchu w II połowie 2023 roku, natomiast odcinek od węzła Kamienna Góra Północ do Lubawki powinien być gotowy wcześniej – tj. w II połowie 2021 r.

Niedokończony fragment

S3 była w realizacji także na odcinku Kaźmierzów – Lubin Północ. To fragment, na który kierowcy czekają już bardzo długo. Nie dokończył go pierwotnie wybrany wykonawca. Po rozwiązaniu kontraktu z konsorcjum na czele z Salini Polskai nowym przetargu dokończenie prac powierzono konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe, Masfalt oraz Drogomex. Prace na odcinku o długości ok. 14 km powinny się zakończyć w II kwartale 2021 r.

W odróżnieniu od wspomnianego wyżej odcinka trójki, sprawnie poszła realizacja obwodnica Bolkowa. Do ruchu oddano ją pod koniec grudnia, na cztery miesiące przed terminem kontraktowym.

Powstała obwodnica w ciągu dróg krajowych nr 3 i 5 o długości około 7,8 km, z czego 5,7 km po nowym śladzie. Drogę wybudowało konsorcjum Kobylarni i Mirbudu.

Co w przygotowaniu

Ważne inwestycje na terenie działalności wrocławskiej GDDKiA są obecnie w przygotowaniu.

Chodzi m.in. o autostradę A4 od Wrocławia do Krzyżowej, która obecnie nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. Chodzi m.in. o brak pasa awaryjnego, Miejsc Obsługi Podróżnych, czy niedostoswaną do obecnych standardów geometrię większości węzłów.

W maju ub. roku została podpisana umowa na opracowanie studium korytarzowego wraz z analizą techniczno-ekonomiczno-logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową. Jej zadaniem jest analiza możliwych wariantów działań, które poprawią bezpieczeństwo, przepustowość i funkcjonalność tego odcinka.

Na mapie województwa dolnośląskiego w przyszłości pojawi się również nowa droga ekspresowa. We wrześniu 2019 r. do wykazu dróg ekspresowych trafił nowy odcinek S5, który będzie przedłużeniem istniejącej S5, która biegnie od Korzeńska do węzła Wrocław Północ na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8. Jak podaje wrocławska GDDKiA, nowa droga ekspresowa (od Sobótki koło Wrocławia do połączenia z drogą ekspresową S3 na południu województwa stworzy nowy korytarz transportowy, który połączy trasy S3 i S8, odciąży centra miast od transportu ciężarowego, poprawi warunki życia w regionie i zwiększy dostępność terytorialną aglomeracji wałbrzyskiej.

Drogą ekspresową będzie też ósemka od Wrocławia do Kłodzka. W trakcie opracowania jest Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Analizowane są cztery warianty przebiegu drogi z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W I kwartale tego roku ma być zarekomendowany wariant do realizacji.

Prace dokumentacyjne

Wrocławska GDDKiA szykuje się także do budowy obwodnicy Głogowa w ciągi DK-12. Obecnie trwają prace nad STEŚ. Analizowane są cztery warianty przebiegu trasy.

Opracowywana jest także dokumentacja dla przebudowy A18 pomiędzy węzłami Krzyżowa i Golnice. W październiku ub. roku podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji projektowej.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przybyło 322 km nowych dróg. Oto bilans 2022 r. na drogach krajowych

Drogi i autostrady

Przybyło 322 km nowych dróg. Oto bilans 2022 r. na drogach krajowych

Elżbieta Pałys 31 grudnia 2022

Konsulting inżynierski – jak zmienił się rynek w 2020 r.

Drogi i autostrady

GreenWay: Ten rok będzie przełomowy dla elektromobilności

Drogi i autostrady

Rok 2018 w Polskim LNG: Przełomowy czas w działalności spółki

Intermodal i logistyka

Zachodniopomorskie. W tym roku w realizacji były 232 km dróg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Przybyło 322 km nowych dróg. Oto bilans 2022 r. na drogach krajowych

Drogi i autostrady

Przybyło 322 km nowych dróg. Oto bilans 2022 r. na drogach krajowych

Elżbieta Pałys 31 grudnia 2022

Konsulting inżynierski – jak zmienił się rynek w 2020 r.

Drogi i autostrady

GreenWay: Ten rok będzie przełomowy dla elektromobilności

Drogi i autostrady

Rok 2018 w Polskim LNG: Przełomowy czas w działalności spółki

Intermodal i logistyka

Zachodniopomorskie. W tym roku w realizacji były 232 km dróg

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5