Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na odcinek S74

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
06-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na odcinek S74
fot. Google Street ViewIstniejący odcinek drogi ekspresowej S74 Kielce – Cedzyna
Mota-Engil Central Europe jest obecnie najbliżej uzyskania kontraktu na realizację odcinka Cedzyna – Łagów w przebiegu drogi ekspresowej S74 w województwie świętokrzyskim. Złożona przez spółkę oferta została uznana za najkorzystniejszą w przetargu. Jeśli nie wpłyną odwołania, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą o wartości 1,1 mld zł.

Droga ekspresowa S74 ma połączyć drogi ekspresowe S12 w Sulejowie (nieopodal Piotrkowa Trybunalskiego) oraz S19 w miejscowości Zarzecze koło Niska. Przez wiele lat jedyną istniejącą częścią trasy był oddany do użytku w 2011 roku 7-kilometrowy odcinek łączący Kielce i pobliską Cedzynę, położoną na wschód od stolicy regionu. W ostatnich latach realizacja S74 w województwie świętokrzyskim znacząco przyspieszyła. Podpisano kontrakty na realizację wszystkich odcinków od granicy z województwem łódzkim a obwodnicą Opatowa, której realizacja znajduje się na etapie robót budowlanych – z wyjątkiem odcinka łączącego Cedzynę i Łagów.



W najbliższym czasie ów stan rzeczy ulegnie zmianie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała bowiem najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację najdłuższego odcinka trasy w regionie w systemie “projektuj i buduj”. Złożyła ją spółka Mota-Engil Central Europe, wyceniając realizację zadania na 1,1 mld zł. Jeżeli nie wpłyną odwołania, po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych GDDKiA będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą.

Jedenaście złożonych ofert. W grze pozostały… trzy

Sprawa nie jest przesądzona – przy pierwszej ocenie ofert zarządca państwowej infrastruktury drogowej wskazał ofertę złożoną przez Stecol jako najbardziej korzystną. Jak wskazuje GDDKiA, przetarg został ogłoszony w styczniu ubiegłego roku, a do otwarcia ofert doszło w maju. Złożyło je aż 11 podmiotów. Ostatecznie rozpatrywano jedynie… trzy. Dlaczego tak się stało?

– Sześciu z jedenastu oferentów nie wyraziło zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, jeden nie udzielił wyjaśnień w terminie, a oferta kolejnego w wyniku badania i oceny ofert została odrzucona na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – wyjaśnia GDDKiA w komunikacie prasowym. Po wyborze ofertu Stecolu złożone zostały skuteczne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, skutkiem czego GDDKiA powtórzyła ocenę ofert. Unieważniono również odrzucenie oferty najtańszej.

Obejście Łagowa, cztery węzły drogowe

O wyborze oferty Mota-Engil Central Europe, która była w przetargu najtańsza (swoją drogą nieznacznie tańsza niż oferta złożona przez Stecol), przesądziła właśnie cena – w ramach pozacenowych kryteriów oceny ofert, które dotyczyły przedłużenia okresu gwarancji jakości, wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wartości. W ramach inwestycji powstanie odcinek o długości 30 kilometrów. Jak wskazuje GDDKiA, będzie to największa inwestycja w historii województwa świętokrzyskiego pod względem wartości.

Trasa będzie przebiegała głównie po nowym śladzie, na północ względem istniejącej drogi krajowej nr 74. Umożliwi także obejście Łagowa. Przewidziano budowę czterech węzłów (Radlin, Wola Jachowa, Makoszyn i Łagów), obwodu utrzymania drogi (Wola Jachowa) oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych (Górno). Powstanie również szereg obiektów inżynieryjnych – 16 wiaduktów, 13 mostów, przejście dla zwierząt oraz ponad 30 przepustów.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

Drogi i autostrady

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

inf. pras PKP PLK 06 lutego 2024

Łódzkie przebudowuje DW-482 w Zduńskiej Woli

Drogi i autostrady

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Polityka i prawo

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Michał Szymajda 06 lutego 2024

Zobacz również:

Świętokrzyskie: Umowa na realizację odcinka S74 podpisana

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Umowa na realizację odcinka S74 podpisana

Mikołaj Kobryński 11 października 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Mikołaj Kobryński 15 sierpnia 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

Drogi i autostrady

Startuje budowa tunelu pod torami w Teresinie

inf. pras PKP PLK 06 lutego 2024

Łódzkie przebudowuje DW-482 w Zduńskiej Woli

Drogi i autostrady

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Polityka i prawo

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Michał Szymajda 06 lutego 2024

Zobacz również:

Świętokrzyskie: Umowa na realizację odcinka S74 podpisana

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Umowa na realizację odcinka S74 podpisana

Mikołaj Kobryński 11 października 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Mikołaj Kobryński 15 sierpnia 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S74

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5