Rynek Infrastruktury
Podczas posiedzenia komisji infrastruktury wiceminister powiedział, że załącznik nr 5 zawiera inwestycje, których realizację ministerstwo chce rozpocząć, by nie tracić tak zwanego okresu martwej ciszy. Wytłumaczył, że przygotowanie inwestycji trwa długo i gdyby resort czekał z tymi pracami do pojawienia się środków, pojawiłaby się luka inwestycyjna.
– Wiedząc, że te środki będą i są zapewnione w znaczącej liczbie, zdecydowaliśmy się ogłaszać przetargi na kluczowych odcinkach dróg, żeby w płynny sposób zapewnić proces przeprowadzania inwestycji – oznajmił Maciej Jankowski.
Czym kierowało się Ministerstwo Transportu wybierając inwestycje do załącznika? - Chcielibyśmy uzupełnić przerwy na sieci dróg krajowych, które powstały z różnych powodów – kłopotów z wykonawcami, spraw środowiskowych – mówił wiceminister.
Jankowski potwierdził, że patrząc na mapę wykonywanych inwestycji oraz drogi istniejące, widoczne są przerwy i uzupełnienie tych luk będzie priorytetem w najbliższych latach. Kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść niektórych inwestycji było zaawansowanie ich przygotowania. – Często wybierano te odcinki, dla których wstępne prace są już zaawansowane i szybciej będzie można przystąpić do kolejnych etapów postępowania – wyjaśnił wiceminister Jankowski.