Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jak MIR zamierza odkorkować autostrady w sezonie letnim?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
15-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jak MIR zamierza odkorkować autostrady w sezonie letnim?
fot. GDDKiA
Niejeden kierowca pamięta zeszłoroczne korki na bramkach do poboru opłat przy autostradach płatnych. Rząd obiecał, że przed kolejnym sezonem wakacyjnym znajdzie rozwiązanie tego problemu. Czy cokolwiek udało się zrobić?

Korki na bramkach wciąż są

Korki na autostradzie A1 nad morze były w 2014 roku tak uciążliwe, że rząd zadecydował o podniesieniu szlabanów na koncesjonowanej trasie we wszystkie sierpniowe weekendy. Ten gest kosztował państwo 20 mln zł rekompensaty dla koncesjonariusza. Niestety nic nie wskazuje na to, że korków w tym roku uda się uniknąć.

Poseł Andrzej Adamczyk przypominał niedawno w Sejmie, że w długi weekend czerwcowy kolejka oczekujących na zapłatę za przejazd przez bramki na autostradzie A1 miała 5 km długości. Poseł pytał, na jakim etapie wdrażania są obiecywane rozwiązania, jakie deklarowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Doraźne rozwiązania

Paweł Olszewski, wiceminister infrastruktury i rozwoju, poinformował, że wdrożono „wiele rozwiązań mających na celu usprawnienie ruchu i zmniejszenie zatorów, a od 1 lipca będą wdrażane kolejne”. Od ostatnich wakacji udało się między innymi rozbudować place poboru opłat pod Gdańskiem i Toruniem.

– Od 1 lipca będą funkcjonowały dodatkowe pasy, w tym bramki dwukierunkowe, co zapewni elastyczność regulowania ruchu. Aby zapobiec występowaniu zatorów, został wdrożony system automatycznych wydruków biletów, co również poprawia sytuację – wyliczał wiceminister.

A1 znów darmowa?

Posła Jerzego Szmita interesowało to, czy w sytuacjach kryzysowych rząd zamierza ponownie podnieść szlabany, jak miało to miejsce w poprzednim roku. Dotyczyło to jedynie autostrady A1 nad morze, podczas gdy na pozostałych autostradach kierowcy dalej stali w korkach i płacili za przejazd. Wiceminister nie ustosunkował się jednak do tej kwestii.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Drogi i autostrady

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Damian Kelman 26 grudnia 2024

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Drogi i autostrady

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Damian Kelman 26 grudnia 2024

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij