Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Jest przetarg na rozbudowę obwodnicy Wyrzyska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Data publikacji:
18-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-11-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jest przetarg na rozbudowę obwodnicy Wyrzyska
fot. Transprojekt-Warszawa
Obwodnica Wyrzyska w przebiegu drogi ekspresowej S10 będzie dwujezdniowa jeszcze w tej dekadzie. Rusza bowiem przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drugiej jezdni. To kolejny ważny krok w kierunku budowy trasy w układzie 2x2 na całej długości pomiędzy Bydgoszczą a Piłą.

Wyrzysk to liczące niespełna 5 tys. mieszkańców miasto w Wielkopolsce w powiecie pilskim. W roku 2009 zostało oddane do użytku jego obejście w przebiegu drogi ekspresowej S10, liczące niespełna 8 kilometrów długości. W ramach inwestycji powstał jednak fragment w przeważającej części jednojezdniowy – w układzie 2x2 wybudowano jedynie podejścia do węzłów Wyrzysk Wschód i Wyrzysk Zachód, które rzeczona obwodnica łączy. Warto dodać, że wciąż jest ona jedynym istniejącym fragmentem drogi ekspresowej S10 w województwie wielkopolskim.

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w ubiegłym roku w listopadzie, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wówczas wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy obwodnicy Wyrzyska do układu 2x2. Przypomnijmy, że koncepcję programową wraz z materiałami niezbędnymi do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i dokumentacją geologiczno-inżynierską dla inwestycji przygotowało Biuro Projektów TRASA, a umowa w tej sprawie została podpisana jeszcze we wrześniu 2021 roku.

Rozbudowana obwodnica jeszcze przed końcem dekady

Dziś GDDKiA poinformowała, że do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wysłane zostało ogłoszenie o przetargu na rozbudowę obwodnicy Wyrzyska w systemie “projektuj i buduj”. Jak czytamy w komunikacie prasowym, projekt budowlany oraz wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej mają być gotowe w ciągu 10 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą. Szacowany czas procedowania wniosku przez wojewodę wielkopolskiego określono na 7 miesięcy. Z kolei roboty budowlane, których rozpoczęcie jest uzależnione od wydania decyzji ZRID, potrwają 22 miesięcy, przy czym w tym okresie nie zostaną uwzględnione sezony zimowe. Jeżeli uda się je rozpocząć w pierwszej połowie roku 2027, rozbudowa obwodnicy Wyrzyska zostałaby zrealizowana jeszcze w połowie 2029 roku.

Prace mają zostać zrealizowane na fragmencie o długości 5 kilometrów. Zadanie obejmie także wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać 55% punktów. Nawet 30% punktów będzie mogło zostać przyznanych za przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem. Kolejnych 10% punktów za przedłużenie okresu gwarancji jakości przewidziano w odniesieniu do ekranów akustycznych, instalacji zasilających i konstrukcji wsporczych. Ponadto będzie można uzyskać 5% punktów za zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego na placu budowy. Oferty będzie można składać do dnia 9 stycznia 2025 roku do godziny 10:00. Ich otwarcie nastąpi 2 godziny później.

Jednolity standard drogi ekspresowej S10 Piła – Bydgoszcz

Rozbudowa odcinka nie będzie szczególnie złożonym zadaniem, ponieważ położenie urządzeń technicznych oraz obiekty mostowe zaplanowano w sposób umożliwiający budowę drugiej jezdni na całej długości. W tej sytuacji wydawać by się mogło, że budowa drugiej jezdni na istniejącej obwodnicy, w dodatku już dziś z dwujezdniowymi fragmentami w rejonie węzłów, jest stosunkowo łatwym zadaniem, które mogłoby zostać zrealizowane szybciej. Trzeba jednak mieć na uwadze, że inwestycja ta jest ściśle związana z budową pozostałych odcinków trasy pomiędzy Piłą a Bydgoszczą i ma zapewnić jednolity standard drogi ekspresowej S10 w północnej części Wielkopolski.

Droga ekspresowa S10, która docelowo ma połączyć Szczecin i aglomerację warszawską przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń, przez lata nie znajdowała się wysoko na liście priorytetów kolejnych rządów w odniesieniu do sieci dróg szybkiego ruchu. W ostatnim czasie nastąpiło jednak wyraźne przyspieszenie procesu inwestycyjnego. Dotyczy to w szczególności odcinków na Pomorzu Zachodnim – w ostatnim roku GDDKiA podpisała umowy z wykonawcami na realizację wszystkich brakujących fragmentów pomiędzy Szczecinem a Piłą oraz Bydgoszczą i Toruniem. Zarządca państwowej sieci dróg dysponuje także decyzją środowiskową dla fragmentu łączącego Wyrzysk i Bydgoszcz. Trwa rozpatrywanie wniosku o jej wydanie w odniesieniu do liczącej ok. 31 kilometrów długości części pomiędzy Piłą a Wyrzyskiem.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Intermodal i logistyka

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 28 listopada 2024

DHL eCommerce Polska zacieśnia współpracę z Allegro

Intermodal i logistyka

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Zobacz również:

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Drogi i autostrady

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Mikołaj Kobryński 27 listopada 2024

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Drogi i autostrady

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Mikołaj Kobryński 17 września 2024

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Przemysław Farsewicz 17 maja 2024

Pozostałe z wątku:

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Intermodal i logistyka

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 28 listopada 2024

DHL eCommerce Polska zacieśnia współpracę z Allegro

Intermodal i logistyka

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Zobacz również:

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Drogi i autostrady

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Mikołaj Kobryński 27 listopada 2024

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Drogi i autostrady

Bliżej modernizacji obwodnicy Giżycka

Mikołaj Kobryński 17 września 2024

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie rozbuduje drogę Mazuchówka – Olecko

Przemysław Farsewicz 17 maja 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5