Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kapsch: Więcej płatnych dróg to większe wpływy do KFD

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kapsch: Więcej płatnych dróg to większe wpływy do KFD
fot. Kapsch
System viaTOLL działa już cztery lata, a z ostatnim dniem czerwca w systemie znajdzie się 3165 km dróg. Przez kolejne niemal 3,5 roku liczba kilometrów dróg płatnych powinna wynosić 7 tys. – Mam nadzieję, że rozszerzenia będą następowały szybciej – mówi Krzysztof Gorzkowski, dyrektor PR w firmie Kapsch.

– Efektywność tego systemu finansowania jest związana z tym, ile dróg będzie objętych opłatami. Im więcej dróg włączymy w sieć tym większe będą przychody KFD. Przy kolejnych rozszerzeniach koszty zwracają się już po kilku dniach – informuje Krzysztof Gorzkowski.

System viaTOLL na prywatnych autostradach

Ma on nadzieję, że rozmowy z koncesjonariuszami zakończą się pozytywnie i system viaTOLL będzie mógł objąć odcinki, którymi zarządzają prywatne firmy. – GDDKiA i MIR pracują w tej chwili nad interoperacyjnością systemu z innymi krajami europejskimi, a warto, by ten system był interoperacyjny również wewnątrz kraju – zauważa przedstawiciel firmy Kapsch.

– Aby system mógł objąć odcinki koncesyjne nie jest potrzebna decyzja KE. Tylko trójstronna umowa między nami, rządem a koncesjonariuszem będzie wówczas potrzebna do wdrożenia interoperacyjnego systemu w Polsce – mówi Krzysztof Gorzkowski. – Chodzi o to, by kierowcy mogli wygodnie korzystać z elektroniki – dodaje.

Koncesjonariusze na „tak”

Przedstawiciel operatora systemu viaTOLL przypomniał, że w październiku 2014 roku odbyło się spotkanie z koncesjonariuszami i GDDKiA z minister Marią Wasiak. Podczas rozmów wszyscy koncesjonariusze mieli wyrazić duże zainteresowanie dołączeniem do systemu viaTOLL, a prezes Stalexport Autostrady, Emil Wąsacz zapowiedział, że jest gotów do zapłacenia za niezbędne inwestycje mające umożliwić wdrożenie systemu na autostradzie A4 Kraków – Katowice.

– Po spotkaniu dostaliśmy polecenie przygotowania oferty z wyceną tego, ile będzie kosztowało objęcie odcinków koncesyjnych systemem viaTOLL i kiedy możemy to wykonać. Wyliczyliśmy, że rozszerzenie systemu na wszystkie odcinki koncesyjne wyniesie niespełna 20 mln zł. Ta oferta obejmowała aspekty prawne, finansowe i koszty inwestycji, jakie należy ponieść, by system mógł działać na odcinkach koncesyjnych – tłumaczy Krzysztof Gorzkowski.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5