Partner serwisu
Drogi i autostrady

Katowice poszukują środków na dokończenie inwestycji drogowych rozpoczętych w perspektywie 2014 – 2020

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
29-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Katowice poszukują środków na dokończenie inwestycji drogowych rozpoczętych w perspektywie 2014 – 2020
fot. Marek Mróz, lic. CC BY-SA 4.0Al. Roździeńskiego w Katowicach
Samorząd Katowic przedstawia progra rozwoju sieci drogowej na najbliższe lata. Choć część inwestycji jest odłożona w czasie ze względu na uszczuplenie budżetu, miasto liczy na środki zewnętrzne z kilku źródeł, co ma pozytywnie wpłynąć na tempo modernizacji. Część proponowanych przedsięwzięć to kolejne etapy zadań rozpoczętych w ramach unijnej perspektywy 2014 – 2020.

– Sytuacja społeczno-gospodarcza spowodowana pandemią jest niezwykle trudna. W trakcie konstrukcji budżetu musieliśmy się zdecydować, aby część zadań odsunąć w czasie – mówi Krzysztof Kaczorowski z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice. Podkreśla on, że samorząd chciał mieć dostępne środki, by móc przeznaczać je np. na bieżącą pomoc lokalnym przedsiębiorcom. Na to nałożyło się zmniejszenie wpływów budżetowych, które ma być częściowo równoważone skutecznym pozyskiwaniem funduszy unijnych przeznaczonych m.in. na przedsięwzięcia związane z infrastrukturą drogową.

Plany na sporo inwestycji z dofinansowaniem unijnym

– Przygotowujemy się do nowej perspektywy finansowej UE, aby kontynuować przedsięwzięcia rozpoczęte w poprzedniej perspektywie – wskazuje nasz rozmówca. Jako przykład podaje kolejne planowane etapy rozbudowy drogi krajowej nr 81 Katowice – Harbutowice na jej odcinku miejskim. Trasa ta miałaby zostać zmodernizowana od węzła z DK-86 (gdzie trwają obecnie prace) do nowo projektowanego węzła z ul. Armii Krajowej.

Poza tym do strategicznych inwestycji, na które miasto chciałoby pozyskać środki zewnętrzne, zaliczyć należy przedłużenie ul. Bocheńskiego w kierunku dzielnicy Ligota-Panewniki czy przebudowę al. Roździeńskiego w ciągu Drogowej Trasy Średnicowej przy wylocie z tunelu. Ul. Stęślickiego miałaby zostać przedłużona o fragment od Misjonarzy Oblatów do al, Korfantego, a na trzech ważnych skrzyżowaniach w ramach ich przebudów miałaby pojawić się nowa infrastruktura rowerowa. Mowa tu o węzłach Kościuszki – Brynowska – Rolna – Huberta, Brynowska – Mikołowska – Ligocka – Gallusa – Piękna i Mikołowska – Pola.

Środki krajowe szansą na bardzo wysoki procent dofinansowania


Zgodnie z założeniami prace drogowe mają być też realizowane przy wsparciu krajowym z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. W ten sposób finansowany będzie drugi etap rozbudowy układu komunikacyjnego na os. Paderewskiego w rejonie ulic Pułaskiego i Sikorskiego (wartość zadania to ok. 6,8 mln zł przy dotacji na poziomie aż 6,7 mln zł). Z tego samego źródła pochodzi też czteromilionowe dofinansowanie na przebudowę skrzyżowania Kościuszki z Jankego (także całkowita wartość przedsięwzięcia określona została przez UM Katowice na poziomie 4 mln zł). Ul. Warszawska ma zaś zostać zazieleniona za ok. 12 mln zł. – Dofinansowanie wynosi 8,2 mln zł – stwierdza przedstawiciel magistratu.

Katowice starają się również o dotacje na łączną kwotę ok. 85 mln zł w ramach pilotażowego naboru funduszu Polski Ład. Środki te miałyby zostać przeznaczone m.in. na stworzenie układu komunikacyjnego w rejonie nowego Muzeum Śląskiego, siedziby orkiestry Polskiego Radia i Międzynarodowego Centrum Kongresowego, przedłużenie ul. Mickiewicza do Grundmanna czy budowę układu drogowego w rejonie ul. Tysiąclecia, a także w rejonie ul. Kalinowej i Wilczewskiego. Układ drogowy do obsługi stadionu miejskiego, droga na połączeniu Roździeńskiego z 11 Listopada oraz przebudowa Mikołowskiej mają natomiast zostać zrealizowane dzięki środkom własnym samorządu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Śląskie. Poprawią bezpieczeństwo na DK-81

Drogi i autostrady

Śląskie. Poprawią bezpieczeństwo na DK-81

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

Katowice. Bliski finał prac na budowie węzła w Giszowcu

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Śląskie. Poprawią bezpieczeństwo na DK-81

Drogi i autostrady

Śląskie. Poprawią bezpieczeństwo na DK-81

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

Katowice. Bliski finał prac na budowie węzła w Giszowcu

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5