Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kielce chcą zainwestować ponad 1,2 mld zł w infrastrukturę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
13-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kielce chcą zainwestować ponad 1,2 mld zł w infrastrukturę
fot. KusyHCM
W przyszłej perspektywie unijnej Kielce zamierzają zrealizować duży projekt polegający na zwiększeniu mobilności mieszkańców Kielc i regionu. Ma on polegać na inwestowaniu w infrastrukturę drogową oraz centra przesiadkowe. Koszt tego przedsięwzięcia szacuje się na 1,22 mld zł.

– Miasto Kielce od wielu miesięcy przygotowuje wiele projektów, ich ostateczna liczba zależeć będzie między innymi od kształtu Programów Operacyjnych nad którymi pracuje MRR I Zarząd Województwa Świętokrzyskiego – mówi portalowi „ryneinfrastruktury.pl” Mieczysław Pastuszko, dyrektor Wydziału Projektów Strukturalnych i Strategii Miasta.

 

Duży projekt infrastrukturalny Kielc został podzielony na dwie części. Pierwsza zakłada rozwój spójnego układu drogowego i jej realizacja może pochłonąć 927,500 mln zł. druga część zakłada rozwój systemu komunikacji publicznej w Kielcach i będzie kosztować 294,500 mln zł.

 

Najdroższą inwestycją będzie budowa obwodnicy wschodniej Kielc. Przedsięwzięcie o wartości 400 mln zł jest obecnie na etapie opracowywania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zrealizowanie tego zadania pozwoli odciążyć miasto poprzez wyprowadzenie tranzytu pojazdów ciężarowych z jego terenu.

 

Kolejnym projektem jest przebudowa i rozbudowa ulicy Radomskiej w ciągu DK-73. Inwestycja o wartości 250 mln zł ma zostać zrealizowana w latach 2017-2020. Z kolei budowa węzła Pakosz o wartości 100 mln zł ma poprawić dostępność części miasta, gdzie teren jest mocno zurbanizowany. Odciąży to także obciążone drogi główne.

 

Kielce chcą przebudować wiele ulic, w tym Wapiennikową. Za 29 mln zł ma zwiększyć się przepustowość tego wąskiego gardła. Kolejne 20 mln zł ma kosztować przebudowa ulicy Domaszowskiej, która łączy kampus akademicki z centrum miasta. Po rozbudowie DK-74 do parametrów drogi ekspresowej, ulica jest jedynym takim połączeniem, po którym nie może kursować komunikacja publiczna.

 

50 mln zł pochłonie przebudowa ulicy Łopuszniańskiej oraz ciągu ulicy Leśniówka i Posłowickiej. Pierwsze zadanie to rozbudowa istniejącego połączenia miasta z terenami mieszkaniowymi w gminie Piekoszów, a drugie jest połączeniem Kielc z przylegającą do miasta gminą Sitkówka Nowiny stanowiącą obszar metropolitalny.

 

Za 25 mln zł w latach 2017-2020 zostanie przebudowana ulica Batalionów Chłopskich. Droga ta znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Targów Kielce i terenów inwestycyjnych. Natomiast 35 mln zł będzie kosztować budowa połączenia ulicy Batalionów Chłopskich z ulicą Piekoszowską. Realizacja tego zadania umożliwi uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych Kielc.

 

W fazie przygotowania koncepcji jest przebudowa ulicy Gruchawka. Dzięki wykonaniu tego zadania poprawi się dostępność terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi ekspresowej S7, gdzie jest teren mocno zurbanizowany i zostaną one połączone z podstawowym układem komunikacyjnym miasta.

 

W latach 2015-2016 może zostać przebudowana ulica Olszewskiego. Koszt zadania to 2,5 mln zł i sprawi ono, że poprawi się dostępność terenów zabudowanych w ostatnich latach. Ostatnią inwestycją w ramach rozwoju spójnego układu drogowego będzie przebudowa ulicy Sukowskiej za 9 mln zł. Ta trasa jest połączeniem Kielc z gminami Morawica i Daleszyce. Przebudowa pozwoli zwiększyć atrakcyjność połączenia autobusowego, co może mieć wpływ na ograniczenie ruchu pojazdów prywatnych na korzyść transportu publicznego.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Drogi i autostrady

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Michał Szymajda 21 kwietnia 2017

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Drogi i autostrady

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Michał Szymajda 26 lutego 2016

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Drogi i autostrady

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Edyta Wsół 22 października 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Drogi i autostrady

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Michał Szymajda 21 kwietnia 2017

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Drogi i autostrady

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Michał Szymajda 26 lutego 2016

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Drogi i autostrady

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Edyta Wsół 22 października 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5