Po ośmiomiesięcznej procedurze odbioru kierowcy w końcu mogą jeździć drogą wojewódzką nr 747 na odcinku od Lipska do Solca nad Wisłą. Trasa jest niezwykle istotna, ponieważ łączy województwa mazowieckie oraz lubelskie.
Trasa liczy 8,239 km i prowadzi od skrzyżowania z drogą krajową nr 79 wraz ze skrzyżowaniem w m. Lipsko do drogi wojewódzkiej nr 754.
Za modernizację tej części DW-747 odpowiadała firma Strabag, która we wrześniu 2016 roku podpisała umowę z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Warszawie o wartości 34,293 mln zł. Projekt był dofinansowywany ze środków EFRR w ramach RPO Województwa Mazowieckiego.
View Larger Map
Planowo przedsięwzięcie miało zakończyć się w sierpniu 2018 roku. Prace zakończyły się planowo, jednak bardzo długo (ok. osiem miesięcy) trwał proces odbioru drogi realizowany przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Warszawie.
Zakończona inwestycja jest drugim etapem rozbudowy DW-747. Pierwszy, zakończony w 2015 roku, obejmował budowę 1,5 kilometra drogi dojazdowej do mostu na Wiśle.
DW-747 przebiega przez województwa mazowieckie oraz lubelskie. Swój początek bierze w Iłży, gdzie krzyżuje się z drogą krajową nr 9. Następnie prowadzi na wschód, do Lipska, gdzie łączy się z drogą krajową nr 79. Później prowadzi do Wisły, gdzie między miejscowościami Solec nad Wisłą i Kamień znajduje się przeprawa promowa. Po przekroczeniu rzeki kieruje się nadal na wschód, m.in. przez Opole Lubelskie i Bełżyce, do Lublina. Trasa kończy się na przedmieściach stolicy Lubelszczyzny, skrzyżowaniem z drogą krajową nr 19 (w przyszłości węzłem z S19 wschodnią obwodnicą Lublina).
Trasa ma duże znaczenie dla całego regionu. Łączy ona wiele miast powiatowych ze stolicą województwa lubelskiego. Dodatkowo spina drogi krajowe przebiegające z północny na południe: DK9, DK79 oraz DK19 (S19).