Partner serwisu
Drogi i autostrady

Które spółki najlepiej powiększają portfele zamówień?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Które spółki najlepiej powiększają portfele zamówień?
fot. GDDKiA
GDDKiA jest w trakcie realizacji ogromnego programu drogowego. Podpisywane są kolejne umowy na budowę nowych dróg i kończenie rozpoczętych inwestycji. Które firmy działające na polskim rynku wygrywają najwięcej ogłaszanych przetargów?

Kontynuowane budowy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała już pięć umów na kontynuację robót po wykonawcach, którzy zeszli z budów. Wszystkie kontrakty dotyczą budów realizowanych przez konsorcja z udziałem Polimeksu-Mostostalu: S69 z Bielska-Białej do Żywca, A1 ze Strykowa do Tuszyna oraz A4 z Rzeszowa do Jarosławia.

W postępowaniach na kontynuację robót królują trzy firmy – Budimex, Strabag i Mota-Engil. Ostatnia z nich wygrała przetargi na dokończenie budowy S69 i podpisała umowę na 260,918 mln zł, a także na jeden z trzech odcinków autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna. Wartość prac na tym kontrakcie wyniesie 360,747 mln zł.

Budimex i Strabag jako konsorcjum zgarnęły pozostałe kontrakty po Polimeksie-Mostostalu. Zadanie I oraz III na budowie łódzkiej A1 to w sumie 666,664 mln zł. Z kolei za dokończenie prac na autostradzie A4 łączącej Rzeszów i Jarosław pochłonie 719 mln zł.

Kto zbuduje nowe obwodnice?

W załączniku nr 6 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 znalazło się 14 obwodnic. Do tej pory GDDKiA podpisała umowy na budowę trzech z nich – jest to obwodnica Nysy, Kościerzyny i Ostrowa Wielkopolskiego.

Obejście Nysy i Ostrowa Wielkopolskiego wybuduje Mota-Engil. Wartość podpisanych umów to odpowiednio 307,440 mln zł i 284 mln zł. Kontrakt na budowę obwodnicy Kościerzyny wygrał Strabag i otrzyma za jej budowę 165 mln zł. Ta sama firma złożyła najkorzystniejszą ofertę na budowę obwodnicy Wielunia. Umowa nie została jeszcze podpisana.

Włosi i Hiszpanie podbijają polski rynek

Coraz częściej w przetargach na nowe drogi ekspresowe, wygrywają spółki włoskie i hiszpańskie. Włoskie Astaldi podpisało umowy na budowę 19-kilometrowego odcinka drogi S5 na Dolnym Śląsku oraz rozbudowę drogi S8 z Mężenina do Wiśniewa do parametrów trasy ekspresowej. Złożyło też najkorzystniejszą ofertę na jeden z odcinków obwodnicy Marek.

Aldesa z Półwyspu Iberyjskiego ma już w portfelu zamówień budowę drogi S19 z Sokołowa Małopolskiego do Stobiernej. Firma złożyła też najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na budowę trasy S51 z Olsztyna do Olsztynka. Na podpisanie umów czeka jeszcze Salini, które złożyło najkorzystniejsze oferty na odcinek obwodnicy Marek, odcinek S7 z Chęcin do Jędrzejowa oraz S7 w województwie warmińsko-mazurskim.

Kto wziął największy kawałek tortu?

Z dokonanych dotychczas otwarć ofert widać, że najwięcej kontraktów wygra Budimex. Biorąc pod uwagę podpisane umowy oraz złożone do tej pory najkorzystniejsze oferty, spółka może powiększyć swój portfel zamówień o niemal 3 mld zł. Na drugim miejscu plasuje się Strabag, który swój portfel wzbogaci o kontrakty o wartości przekraczającej 2,3 mld zł. Trzecie miejsc na podium zajmuje obecnie Salini z inwestycjami o łącznej wartości ponad 1,9 mld zł.

W kolejnej trójce firm, które wezmą dla siebie sporą część rynku znajduje się Astaldi, Mota-Engil i Dragados. Astaldi może powiększyć portfel zamówień o ponad 1,4 mld zł, Mota-Engil już teraz ma podpisane umowy na ponad 1,2 mld zł. Z kolei Dragados zbliża się do 1 mld zł pod względem pozyskanych kontraktów – obecnie podpisane umowy i złożone najkorzystniejsze oferty dają tej firmie około 954 mln zł w portfelu zamówień.



Kwestie związane z przyszłą perspektywą unijną i planowanymi inwestycjami będą poruszane podczas II Kongresu Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 5 listopada br. w Krakowie. Więcej informacji znajdziesz na stronie TOR Konferencje. Organizatorem jest Stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury.

 


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

GDDKiA będzie budować S16 na Podlasiu. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Lotnisko Chopina: Blisko 2 mln pasażerów w sierpniu i nowy dzienny rekord!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

GDDKiA będzie budować S16 na Podlasiu. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Lotnisko Chopina: Blisko 2 mln pasażerów w sierpniu i nowy dzienny rekord!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5