Rynek Infrastruktury
– Zrobimy wszystko wraz z wykonawcą, żeby ta przejezdność była do końca tego roku. Oczywiście w przyszłym roku będą prowadzone prace wykończeniowe, ale zrobimy i robimy wszystko, aby ta przejezdność była tu gotowa jeszcze przed nowym rokiem – zapewnia Tomasz Okoński, rzecznik GDDKiA w Bydgoszczy.
Na budowie pracuje coraz więcej osób. W maju było to 150-200 osób, na początku wakacji 500, a obecnie 1500. Prace są prowadzone cały tydzień i w dni świąteczne do późnych godzin nocnych i cały czas układane są poszczególne warstwy nawierzchni.
Nacisk kładziony jest głównie na udrożnienie pasa głównego, czyli uzyskanie przejezdności. W związku z tym prowadzone są zintensyfikowane roboty bitumiczne. Masa jest podawana z sześciu wytwórni, a pięć brygad na pięciu różnych odcinkach codziennie układa ją na trasie.
Wykonawca dysponuje 11-metrowym stołem służącym aktualnie do układania warstwy wiążącej, która jest przedostatnią. Na niej pojawi się warstwa ścieralna i do wykonania pozostanie malowanie pasów i postawienie oznakowania.